رهبر کره شمالی روز دوشنبه سکوتش را شکست و برای نخستین بار از مذاکره با آمریکا سخن گفت.

رهبر کره شمالی روز دوشنبه سکوتش را شکست و برای نخستین بار از مذاکره با آمریکا سخن گفت.

به گزارش یوپنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی که ریاست نشست حزبش را بر عهده داشت، روز دوشنبه رسما بر نشست برنامه‌ریزی شده‌ با آمریکا مهر تایید زد.

این اظهارنظر از سوی رهبر کره شمالی پس از هفته‌ها سکوت در این باره مطرح شده است.

رسانه خبری کره شمالی امروز (سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد، کیم جونگ اون در دیدار با مقام‌های حزب کارگر به تحلیل و ارزیابی روند تحولات میان دو کره و دورنمای مذاکرات با آمریکا پرداخت.

اظهارات رهبر کره شمالی چند ساعت پس از آن مطرح شد که ترامپ در نشست روز دوشنبه کابینه خود اعلام کرد که دیدارش با رهبر کره شمالی در مه سال جاری میلادی یا اوایل ژوئن صورت می‌گیرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون در این دیدار گزارشی را به سران عالی رتبه حزبش درباره اوضاع در شبه جزیره کره و افق‌های مذاکره با آمریکاو کره شمالی ارائه کرده است.

این نخستین باری است که خبرگزاری رسمی کره شمالی به نشست رهبران این کشور و آمریکا اشاره می‌کند.

آمریکا پیشتر با اعلام نشست قریب الوقوع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون قبل از پایان ماه مه ناظران و تحلیلگران را غافلگیر کرد.موافقت کره شمالی با برگزاری نشست و دیدار با رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای امر از سوی فرستادگان کره جنوبی که با کیم جونگ اون دیدار داشتند، مطرح شد.

در مقابل پیونگ یانگ علنا هرگز جز در گزارش اخیر خبرگزاری رسمی این کشور به نشست ترامپو اون اشاره نکرده و تنها از شرایط مهم برای اشتی با کره جنوبی و تغییر در تعامل با آمریکا اشاره کرده بود.

رهبر کره شمالی قرار است در ۲۷ آوریل سال جاری میلادی با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز دیداری داشته باشد.