اکبر شاملو با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ـ هنری ققنوس در همدان اظهار کرد: این جشنواره در چهار بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی، موسیقی برگزار خواهد شد.

به گزارش یوپنا اکبر شاملو  با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ـ هنری ققنوس در همدان اظهار کرد: این جشنواره در چهار بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی، موسیقی برگزار خواهد شد.

وی ادبیات را شامل بخش های شعر و داستان کوتاه عنوان کرد افزود: این بخش با موضوعات ایران پایگاه تمدن اسلامی، حجاب و عفاف، طنز اجتماعی، بیکاری و نماز برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: هنرهای تجمسی نیز در بخش پوستر، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی و در موضوعات اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی، صلوات خاصه امام رضا(ع)، رابطه دانشگاه و بازار، کالای ایرانی بخریم و اردوی راهیان نور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش ادبیات نمایشی نیز شامل فیلمنامه، نمایشنامه، فیلم کوتاه، انیمیشن، استندآپ کمدی، تئاتر خیابانی و در موضوعات آسیب‌های اجتماعی، شهدای مدافع حرم، بیکاری و اعتیاد، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مطالبات صنفی، و انتظار فرج برگزار خواهد شد.

شاملو بخش موسیقی را شامل موسیقی سنتی، مقامی، تلفیقی برشمرد و افزود: این بخش در موضوعات آواهای آیینی ویژه اعیاد ملی و مذهبی، آیین های برگرفته از اندیشه اسلامی، شهدای مدافع حرم استان همدان، سبک زندگی بومی و جبهه مقاومت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا ۲۰ اردیبهشت فرصت شرکت در این جشنواره فرهنگی و هنری را دارند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تحویل دهند.