پرداخت يك ماه پاداش مذكور به اعضاي هيأت مديره، هيأت عامل و كاركنان شركت‌هاي دولتي از اعم از شركت‌هاي مستلزم ذكر و تصريح نام، بانك‌ها و بيمه‌هاي دولتي، پس از تصويب مجامع يا شوراهاي عالي آنها مجاز است.

براساس ماده ۱۱ ضوابط اجرايي قانون بودجه سال ۱۳۹۷ كل كشور، در سال ۱۳۹۷، دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند حداكثر معادل يك ماه حقوق و مزاياي مندرج در احكام كارگزيني را در صورت وجود اعتبار در سقف اعتبارات تخصيص يافته دستگاه اجرايي و با رعايت ماده ۷ اين تصويبنامه به عنوان پاداش پرداخت نمايند.

به گزارش یوپنا به نقل از عصرایران، به موجب اين ماده، پرداخت يك ماه پاداش مذكور به اعضاي هيأت مديره، هيأت عامل و كاركنان شركت‌هاي دولتي از اعم از شركت‌هاي مستلزم ذكر و تصريح نام، بانك‌ها و بيمه‌هاي دولتي، پس از تصويب مجامع يا شوراهاي عالي آنها مجاز است.

كمك‌هاي رفاهي مستقيم و غيرمستقيم مطابق با موافقتنامه متبادله و براي بانك‌ها، بيمه‌ها و شركت‌هاي دولتي در سقف بودجه سال ۱۳۹۶ ابلاغي سازمان برنامه و بودجه كشور قابل پرداخت است.

پرداخت كمك‌هاي رفاهي مستقيم و غيرمستقيم به كاركنان قرارداد كار معين (مشخص) و ساعتي و موارد موضوع ماده ۱۲۴ قانون مديريت خدمات كشوري، از محل اعتبارات مصوب پرداخت شده خزانه و با رعايت مفاد موافقتنامه، مجاز است.