شناورهای سکو به‌سرعت پس از بروز سانحه، به‌منظور انجام عملیات جست‌وجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که فوت کرده بودند و سید محمد سهیلی، کاپیتان دوم بالگرد برای انجام عملیات درمانی به جزیره کیش منتقل شد.

باگذشت بیش از ۱۳ ساعت از بروز، عملیات جستجو برای یافتن دو سرنشین ناپدیدشده این بالگرد ادامه دارد.

‌باگذشت بیش از ۱۳ ساعت از بروزسقوط بالگردشرکت نفت فلات قاره ایران عملیات جستجو برای یافتن دو سرنشین ناپدیدشده این بالگرد ادامه دارد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، ‌به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، سانحه سقوط بالگرد اجاره‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران متعلق به شرکت ساخه در آب‌های خلیج‌فارس حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه شامگاه (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه) روی داد.

یک فروند بالگرد «بل ۲۱۲» متعلق به شرکت پیمانکار که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران بوده، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به‌منظور انتقال یکی از همکاران که دچار سکته قلبی شده بود به سمت جزیره کیش به پرواز درآمد که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه شد و روی آب سقوط کرد.

شناورهای سکو به‌سرعت پس از بروز سانحه، به‌منظور انجام عملیات جست‌وجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که متأسفانه دو تن از سرنشینان بانام‌های جواد کاراندیش، مسئول تعمیرات سکوهای دریایی و بهروز اشکان، پزشکیار فوت کرده بودند و سید محمد سهیلی، کاپیتان دوم بالگرد برای انجام عملیات درمانی به جزیره کیش منتقل شد.

پس از بروز این حادثه، کمیته بحران در ستاد تهران و منطقه لاوان تشکیل‌شده و صبح امروز (۲۹ فروردین‌ماه) نیز مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت نفت فلات قاره ایران به‌منظور بررسی ابعاد حادثه و وضعیت سرنشینان ناپدیدشده بالگرد وارد منطقه لاوان شده‌اند.

شرکت نفت فلات قاره ایران با بسیج همه امکانات و نیروها و اعزام شناورها و غواصان، عملیات جست‌وجو برای نجات علی فتاحی (خلبان) و بهروز موسوی ۲ سرنشین دیگر بالگرد را با جدیت دنبال می‌کند‌. با توجه به وضع جوی نامناسب و مواج بودن دریا، عملیات جست‌وجو با دشواری دنبال می‌شود.