رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها: نهاد رهبری فعالیت خود را در راستای منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور هماهنگ می کند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها: نهاد رهبری فعالیت خود را در راستای منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور هماهنگ می کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: رئیس دانشگاه پیام نور با توجه به دیدگاهها و سوابق خوبی که در بحث مدیریتی و آموزش عالی دارند، بحث آمایش دانشگاه را در دستور کار قرار داده و با توجه به این تغییر ساختاری، نهاد رهبری نیز سعی می کند فعالیتهای خود را در راستای منطقه ای شدن آن هماهنگ کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: رئیس دانشگاه پیام نور با توجه به دیدگاهها و سوابق خوبی که در بحث مدیریتی و آموزش عالی دارند، بحث آمایش دانشگاه را در دستور کار قرار داده و با توجه به این تغییر ساختاری، نهاد رهبری نیز سعی می کند فعالیتهای خود را در راستای منطقه ای شدن آن هماهنگ کند.


به گزارش یوپنا، حجت الاسلام محمد محمدیان در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور و مسئول نهاد رهبری این دانشگاه در استان تهران، اظهار داشت: دانشگاه ساختمان نیست، دانشگاه مانند یک موجود زنده است و اصل روح آن است که شامل اندیشه ها، علائق و تصمیمات و عزم هاست.
عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر روح را از جسم بگیرند، بهتر آن است که جسم را زودتر دفن کنند، زیرا اصل روح است که خدا را شناخته و جهان گذشته و آینده را درک و رشد و حرکت می یابد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: حقیقت دانشگاهها انسانهایی است که هدفمندانه در یک مجموعه به فعالیت می پردازند.
وی محور اصلی دانشگاه را اعضای هیئت علمی و اساتیدی دانست که کار علمی انجام می دهند و در درجه بعد دانشجویانی عنوان کرد که برای شکوفا شدن استعدادهایشان و جهت دادن به زندگی در مسیر رشد و تعالی این راه را انتخاب می کنند.
حجت الاسلام محمدیان با بیان این مطلب که ما در بخش اساتید و دانشجویان دارای وظایف متعارفی همچون انتقال دانش و مهارت و تأمین نیازهای علمی جامعه و همچنین تربیت کارشناسان زبده هستیم و در سالهای پس از انقلاب اسلامی چه از لحاظ کمی و چه کیفی در این زمینه ها سربلند بوده ایم، گفت: ما رتبه های خوبی در انتشار مقالات علمی داشته ایم، اما نمی توانیم به همین اکتفا کنیم و تا کاربردی کردن این یافته های علمی و تجاری سازی آن راه زیادی در پیش داریم.
عضو شورای انقلاب فرهنگی اذعان داشت: کسی نمی تواند از بیرون بیاید و مشکل دانشگاه را حل کند و حتی دستگاههای اجرایی کشور هم باید با همکاری دانشگاهها و استفاده از پژوهشهای دانشگاهی به حل مشکلات جامعه بپردازند و ایجاد این نیاز هم برعهده جامعه علمی کشور است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: آسیبهای اجتماعی با بخشنامه حل نمی شود و پژوهشهای علمی می بایست اساس تصمیم گیریها، تدوین الگوهای راهبردی و ارائه الگوهای توسعه ای باشد.
وی در ادامه به بیان بخشی از مشکلات آموزش عالی کشور پرداخت و گفت: انتخاب رشته دانشجویان با توجه صندلی های دانشگاهها صورت می گیرد و نه نیاز جامعه و این موضوع باعث می شود تا با فارغ التحصیلان بیکار مواجه شویم.
حجت الاسلام محمدیان افزود: ما در یک مقطع زمانی برای اینکه دانشجویان از کشور خارج نشوند اقدام به ترسیم رشته ها و افزایش کمی آن کردیم که در این چارچوب نیازها و مقاطع تحصیلی به درستی شناخته نمی شود.
عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که رقابت دانشگاهها در گسترش تحصیلات تکمیلی باعث نادیده گرفته شدن مقاطع کاردانی و کارشناسی و فعالیتهایی شد که مشکل آن با تکنسین حل می شد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، جمهوری اسلامی ایران را کشوری دانست که انقلاب و تحول فکری در آن اتفاق افتاده و اینکه ما ادعای آن داریم که آرمانهای بلندی برای بشریت ترسیم کرده و ارتباط قوی با خدا و معارف وحیاتی برقرار کنیم و این مهم در کنار فعالیتهای متعارف دانشگاهی است.
وی مأموریت ذاتی نهاد رهبری در دانشگاه ها را هدایت جوانان برای شناخت زندگی صحیح، تقویت هویت ملی، دینی و غیرت عنوان کرد و اذعان داشت که این وظیفه خطیر با کمک اساتید محقق خواهد شد.
حجت الاسلام محمدیان با بیان این مطلب که فضای بصری به کم حوصله شدن جوانان منجر شده، خاطر نشان کرد: اکنون بیش از سخن گفتن می بایست دست به عمل بزنیم و با ایجاد یک رابطه عاطفی که مبتنی بر دوست داشتن است مسیر درست زندگی و نیاز جامعه را به آنها آموزش دهیم.
وی در پایان گفت: دکتر زمانی؛ رئیس دانشگاه پیام نور با توجه به دیدگاهها و سوابق خوبی که در بحث مدیریتی و آموزش عالی دارند، بحث آمایش دانشگاه را در دستور کار قرار داده و با توجه به این تغییر ساختاری، نهاد رهبری نیز سعی می کند فعالیتهای خود را در راستای منطقه ای شدن آن هماهنگ کرده و صرفاً مسئول نهاد در سازمان مرکزی نقش هماهنگ کننده را ایفا کند.


گفتنی است، مراسم معارفه حجت الاسلام سید محمود نبوی به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد استان تهران این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاونین و تنی چند از رؤسای استانها، مراکز و اعضای هیئت علمی برگزار شد.
خبرنگار: میثم خاکپور