مهمترین دستاوردهای ورزشی داخلی و بین المللی دانشگاه پیام نور از زبان مدیرکل تربیت بدنی این دانشگاه در سال ۹۶
مهمترین دستاوردهای ورزشی داخلی و بین المللی دانشگاه پیام نور از زبان مدیرکل تربیت بدنی این دانشگاه در سال ۹۶

نصیرزاده قهرمانی تاریخی والیبالیست‌های پیام‌نور، جواز حضور در لیگ جهانی بسکتبال دانشجویان، حضور موفق در سطح حرفه‌ای ورزش وکسب سه سکو درلیگ های برتر کشور را از مهمترین دستاوردهای دانشگاه پیام کشور اعلام کرد

تربیت بدنی دانشگاه پیام نور یکی از حوزه های فعال این دانشگاه می باشد، به طوری که در سال ۹۶ دانشگاه پیام نور توانست قهرمانی آسیایی و جهانی زیادی بدست آورد.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور قهرمانی تاریخی والیبالیست های پیام نور، جواز حضور در لیگ بستکتبال دانشجویان، و کسب سه سکو در لیگ های برتر کشور را از مهمترین دستاوردهای دانشگاه در سال ۹۶ عنوان کرد.

در زیر برخی از نکاتی که دکتر نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار یوپنا بیان داشته، آورده می شود:

به گزارش خبرگزاری یوپنا، عبدالمهدی نصیرزاده مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در گفتگو با یوپنا گفت: درحال حاضر حدود ۷۰۰ نفر از قهرمانان ملی و بین المللی کشورمان در مراکز واحدهای دانشگاه پیام نور سراسر کشور به تحصیل مشغول می باشند.

وی افزود: درسال ۹۶ دانشگاه پیام نور در عرصه ورزش حرفه ای هم عملکرد قابل تقدیری داشت و در رشته های کشتی، وشو، جودو، کبدی آقایان در لیگ های برتر و در رشته های دوومیدانی، کاراته، وشو، فوتسال، کبدی خانم ها در لیگ های برتر کشور حضور داشت که دراین بین سهم خانم ها با توجه به سهم بیشتر بانوان در دانشگاه پیام نور و همچنین تاکیدات دولت بر لزوم توجه بیشتر به ورزش بانوان پرنگتر دیده شد.

نصیرزاده ادامه داد: نمایندگان پیام نور علاوه برکسب سکو در رشته های وشو ،کاراته و دو و میدانی سایر نمایندگان همگی به جمع چهار تیم برتر ،هم راه یافتند.

عضو هیات ریسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی اظهار داشت: در عرصه بین المللی دانشگاه پیام نور عناوینی کسب کرد که برای اولین بار در تاریخ ورزش دانشجویی کشور رخ داد از جمله می توان به قهرمانی نماینده بسکتبال پیام نور که موفق شده مقام قهرمانی بسکتبال دانشگاه های آسیا را بدست آورد به عنوان نماینده دانشگاه های آسیا در لیگ جهانی بسکتبال دانشجویان شرکت کند وبرای اولین بار عنوان پنجمی لیگ جهانی بسکتبال دانشجویان را کسب نماید.

سرپرست تیم والیبال اعزامی به بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان افزود: دانشگاه پیام نور در بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان هم سهمی بسیار ارزشمندی داشت به طوری که غیر از اعزام تیم جودو، در والیبال موفقیتی کسب گردید که خارج از تصور حتی خوشبین ترین کارشناسان ورزش دانشجویی بود؛ کسب عنوان قهرمانی تیم والیبال دانشگاه پیام نور در بیست ونهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان اتفاقی غیر قابل پیشبینی بود که برای اولین بار در تاریخ وررش کشور صورت می پذیرفت.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور گفت: تاکنون در هیچ رشته تیمی این افتخار برای نمایندگان کشورمان بدست نیامده بود ؛و همین امر تقدیرهای وزرای ورزش و علوم و ریس مجلس را در پی داشت.

دبیر شورای ورزش دانشگاه پیام نور یادآور شد: البته بایستی اذعان داشت دانشگاه پیام نور در حیطه توسعه ای هم ظرفیت جدیدی برای مجموعه ورزش کشور ایجاد نمود؛ به گونه ای که در سال ۹۶ علی رقم همه محدودیت های مالی که در دستگاه های دولتی وجود داشت این دانشگاه توانست با احداث ۴۷ مکان ورزشی در ۲۱ استان کشور ۱۵۱۰۰۰مترمربع به سرانه فضای ورزشی کشور اضافه نماید که تقدیر وزارت ورزش و جوانان را هم درپی داشت.

نصیرزاده خاطر نشان ساخت: درحال حاضر دانشگاه پیام نور با دار بود بیش از ۲۵۱ مکان ورزشی سهم قابل توجهی در میزان مشارکت مردم در ورزش دارد.
استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور اشاره داشت: دانشگاه پیام نور با دار بودن بیش از۲۸ هزار دانشجوی تربیت بدنی در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری یکی از قطب های اصلی تربیت نیروی متخصص تربیت بدنی کشور محسوب می گردد که با توجه به نظام آموزشی منحصر به فرد این دانشگاه طیف وسیعی از مدیران ورزشی قهرمانان ملی ،پیشکسوتان ورزش و مربیان این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

عضو انجمن علمی مدیریت ورزشی کشور در پایان سخنان خود با خبرنگار یوپنا افزود: البته همه این موفقیت ها در تعامل سازنده این اداره کل با وزارت ورزش وجوانان، اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان ؛فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، هیات ریسه دانشگاه پیام نور و همکاران زحمتکش تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بدست آمده که در همینجا از کلیه این عزیزان کمال سپاس و امتنان راداشته و امیدواریم در سال جدید نیز بتوانیم با تعامل مثبت و سازنده با دستگاه های مربوطه و با خرد جمعی همچون سال گذشته موجبات تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذیل آن دانشگاه وزین پیام نور را داشته باشیم.