مسئول کمیته امور بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان طی فردا، اول اردیبهشت ماه خبر داد.

مسئول کمیته امور بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان طی فردا، اول اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش یوپنا، معصومه فرزانه، مسئول کمیته امور بانوان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۸۹ که جامعه قرآن بانوان کشور با مقام معظم رهبری دیدار کرده و خدمت ایشان رسیدند، پیشنهاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان مطرح شد که معظم له مسئولیت پیگیری و برگزاری این مسابقات را به سازمان اوقاف و امور خیریه محول کردند.

وی با بیان اینکه پس از چند سال بررسی و پیگیری برگزاری چنین مسابقاتی، زمینه برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان فراهم شد، ادامه داد: بانوان قرآنی کشور جهت ورود به مسابقات بین المللی ابتدا از طریق ثبت نام در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان خود، در مرحله شهرستانی شرکت می کنند و سپس، در صورت موفقیت در این مرحله، در مراحل بعدی یعنی استانی و در نهایت ملی شرکت می کنند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه  افزود: بانوان راه یافته به مسابقات کشوری در رشته های حفظ کل و مفاهیم قرآن کریم به رقابت می پردازند، و در مسابقات بین المللی قرآن کریم تنها در رشته حفظ قرآن کریم به رقابت می پردازند که امیدواریم در آینده نزدیک و با نهادینه شدن جایگاه حفظ قرآن در کشور، زمینه برای رقابت بانوان در رشته های دیگر قرآنی نیز فراهم شود.

فرزانه در پایان تصریح کرد: امسال که دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان است، میزبان متسابقانی از ۲۷ کشور جهان هستیم و جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات با یک نماینده به نام حکیمه نصیری در این دوره از مسابقات حاضر است.

وی در پایان افزود: مسابقات بین المللی قرآن در بخش بانوان در محل سالن همایش های موقوفه هتل ارم برگزار می شود و مراسم افتتاحیه آن نیز فردا، اول اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است این نشست از ساعت ۱۸ عصر امروز، ۳۱ اردیبهشت ماه در محل سالن نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات ببین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران وا قع در مصلای تهران برگزار شد.