با حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز راه اندازی ده مرکز نوآوری و فناوری در سال گذشته در سطح دانشگاه پیام نور کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری یوپنا،دکتر محمدعلی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در جریان سفر یک روزه خود به استان مازندران پس از بازدید از مراکز رامسر، بابل، ساری و بهشهر  در جمع مدیران ستادی این استان با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه فناوری و پژوهش های نوین در ارتقاء کیفیت ، گفت: با حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز راه اندازی ده مرکز نوآوری و فناوری در سال گذشته در سطح دانشگاه پیام نور کشور صادر شد و در آینده نزدیک بیست و یک مرکز دیگر نیز در طی دو فاز در کشور افتتاح می شوند که مرکز نوآوری ساری بصورت فیزیکی و شش مرکز دیگر بصورت ویدئو کنفرانس بعد از ماه مبارک رمضان رسما فعالیت شان را شروع می کنند.

دکتر کریمی خاطرنشان کرد: آموزش توام با پژوهش، نوآوری و فناوری رمز موفقیت کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است و دانشگاه پیام نور هم در این راستا حرکت می کند. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با بیان اینکه توجه به فناوری و نوآوری از جهت گیری های اصلی  نظام آموزش عالی کشور در دهه چهارم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بارقه های این حرکت  با راه اندازی و گسترش مراکز نوآوری و توجه به کسب و کارهای فناورانه شکل گرفت و استان مازندران با توجه به سبقه و تجربه قبلی خوب رئیس استان در این حوزه می تواند الگوی خوبی در این زمینه برای سایر استانها نیز باشد.

وی با اشاره به ظرفیتهای بالقوه استانهای شمالی کشور در توسعه صنعت گردشگری افزود: ورود هسته های فناوری و شرکتهای دانش بنیان می تواند باعث ایجاد تحول و رونق در تقویت گردشگری ایران زمین شود و دانشگاه پیام نور آمادگی دارد تا به نیازهای حوزه گردشگری با استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود، پاسخ دهد.

دکتر کریمی اظهارداشت: ایجاد واحدهای فن آور و استقرار شرکتهای دانش بنیان در مراکز نوآوری دانشگاه پیام نور، می تواند برای رفع بیکاری و اشتغال فارغ التحصیلان مناسب و موثر باشد.

در ابتدای این دیدار دکتر حسین نازک تبار سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران با اشاره به ظرفیت های بالقوه این استان در زمینه فعالیتهای نوآورانه و فناورانه، تاکید کرد: بنا داریم مرکز نوآوری را در سه بخش مرکز رشد، شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده کسب و کار توسعه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر با همکاری پارک علم و فناوری استان مازندران، اولین مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان در مرکز ساری بزودی راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با استقرار مرکز نوآوری درصدد هستیم سهم استان مازندران را در ایجاد شرکت های دانش بنیان افزایش دهیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران اضافه کرد: با برنامه ریزی بعمل آمده استارت آپ حوزه گردشگری را با همکاری دستگاههای اجرایی استان و با مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهیم کرد.