کارگاه کشوری هوش مالی و فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای مالی ایران به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس برگزار شد.

به گزارش یوپنا، دراین کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از اساتید ،دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور استان فارس و به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه پیام نور سراسرکشور برگزار شده بود، شرکت کنندگان با بازار سرمایه و نحوه سرمایه گذاری دربورس آشنا شدند.
مدیر عامل شرکت کارگزاری آگاه دراین کارگاه آموزشی که توسط واحد کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور فارس با همکاری کارگزاری آگاه در شیراز برگزار شده بود، گفت: هدف از سرمایه گذاری در بورس،افزایش قدرت خرید و حفظ آرامش در آینده است.
مهدی طحانی با بیان این نکته که سرمایه گذاری در بورس باید با منابع مازاد شخصی فرد صورت گیرد،اظهارداشت: سرمایه گذاری دقیقا یک برنامه ریزی شخصی است که باید نیازهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت هر فرد در آن لحاظ شود.
وی افزود: علیرغم اینکه ۵۰ سال از فعالیت بورس درکشور می گذرد اما هنوز بسیاری از مردم با این بازار سرمایه و فعالیت هزاران شرکت و صنعت فعال در بورس آشنایی ندارند.
مدرس این کارگاه ، شرکت در دوره های آموزشی، و مراجعه حضوری به کارگزاری ها و اخذ کد بورسی را برای شروع فعالیت در بورس مهم عنوان کرد و درعین حال به خانواده ها پیشنهاد کرد که برای فرزندان خود در شرکت های بورسی سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند و سهام شرکت های بزرگ را از الان برای آنان خریداری کنند.
طحانی در پاسخ به این سئوال که باید کجا سرمایه گذاری کنیم؟ اظهارداشت: سرمایه گذاری در بورس شامل سرمایه گذاری در فرابورس،بورس کالا، بورس انرژی و… می شود که می توان سرمایه گذاری در شرکت های فعال در حوزه املاک و مستغلات،سرمایه گذاری در بازار آزاد، بازار طلا و سکه و… نیز داشت.
تاکید بر بررسی شرایط کلان اقتصادی، داشتن دیدگاه بلند مدت،پیگیری مداوم اخبار،جدی نگرفتن شایعات و بررسی روند رو به رشد شرکت ها از سوی فعالان بورس را ضروی دانست و یادآور شد: در خرید و فروش سهام باید با برنامه بود و ضمن دوری از عجله با تعقل اقدام کرد و به تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکی در زمان ورود به بازار پرداخت.
لازم به ذکر است در بخش دیگری از این نشست ،به سئوالات حاضرین توسط برگزار کنندگان کارگاه پاسخ داده شد