بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین -اردیبهشت) با رشد ۱۲٫۴ درصدی به یک میلیون و ۹۵۰هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن بود.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران هشت میلیون و ۱۲۷هزارتن فولاد خام تولید کرد که در همسنجی با پارسال که ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن بود، ۲۷٫۶ درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش یوپنا به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین -اردیبهشت) با رشد ۱۲٫۴ درصدی به یک میلیون و ۹۵۰هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن بود.

برپایه این گزارش، تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۷۵ میلیون و ۱۵۵هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در آوریل ۲۰۱۸ با ۴٫۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۴۸میلیون و ۳۲۲ هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۴۲میلیون و ۴۳۳ هزار تن ثبت شد.

گزارش انجمن جهانی فولاد حاکیست در چهار ماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۲۸۸ میلیون و ۹۶۹ هزارتن، هند با ۳۵ میلیون و ۳۸۱هزار تن، ژاپن با ۳۵ میلیون و ۱۲۹هزار تن، روسیه با ۲۳میلیون و ۷۹۷ هزار تن و کره جنوبی با ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تن، پنج کشور برتر فولادساز جهان بودند.