برجام تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین مسیر بود/ لزوم طراحی و اجرا نقشه جامع مشترک ملی برای توسعه و آبادانی کشور
برجام تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین مسیر بود/ لزوم طراحی و اجرا نقشه جامع مشترک ملی برای توسعه و آبادانی کشور

رییس‌ جمهوری، دستاوردهای برجام را تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین مسیر برشمرد و گفت: اعضای تیم هسته ای، با پشتیبانی ملت ایران و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در مذاکراتی نفس‌گیر با قدرت‌های جهانی توانستند حقوق ملت ایران را تثبیت کنند. به گزارش خبرنگار سیاسی یوپنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، شامگاه دیروز (دوشنبه) […]

رییس‌ جمهوری، دستاوردهای برجام را تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین مسیر برشمرد و گفت: اعضای تیم هسته ای، با پشتیبانی ملت ایران و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در مذاکراتی نفس‌گیر با قدرت‌های جهانی توانستند حقوق ملت ایران را تثبیت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی یوپنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، شامگاه دیروز (دوشنبه) در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه قدرت های جهانی با زبان زور فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را غیرقانونی و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی می خواندند و در قطعنامه‌هایی حتی تا مرحله حمله نظامی نیز پیش رفتند، اظهار داشت: ملت ایران در سال ۹۲ با انتخاب خود تهدید را رفع و نظر جهان را نسبت به ایران تغییر دادنو به معنای واقعی کلمه حماسه ای سیاسی خلق کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران با حضور خود پای صندوق انتخابات و نمایش قدرت ملی، راه را برای اینکه بتوانیم به حق خود برسیم، هموار و شورای امنیت سازمان ملل را مجبور به لغو قطعنامه‌های خود به طور یکجا کرد و این تاکنون سابقه نداشته که شورای امنیت کشوری را در چارچوب مواد فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد و سپس بخواهند به طور یکجا همه قطعنامه‌ها را لغو کنند.

* ملت ایران قادر است حقوق خود را تثبیت کند

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز همه کشورهای جهان به عظمت و قدرت دیپلماسی ایران اذعان دارند، گفت: ما قدرت دفاعی خود را در دوران دفاع مقدس به رخ جهان کشیدیم و در عرصه دیپلماسی نیز ملت ایران نشان داد که قادر است با قدرت‌های بزرگ جهان مذاکره کرده و حقوق خود را تثبیت کند.

 روحانی گفت: ملت ایران در برجام یک  با پیروزی حقوقی و سیاسی خود، تحریم‌ها را برداشت. لغو تحریم‌ها به معنای آن است که امروز دولت‌های خارجی همکاری با ایران را برای بانک‌ها و بخش خصوصی خود، بلامانع می‌دانند و از این پس این هنر ما است که چگونه سرمایه‌های خارجی را با ایجاد جاذبه‌های اقتصادی به داخل کشور هدایت کنیم.

* باید برای اجرای برجام ۲ در کشور آماده شویم

رییس‌ جمهوری با انتقاد از کسانی که از عظمت و موفقیت ملت ایران ناخشنود هستند، گفت:‌ ملت ایران امروز پیروز شده و در گام های بعدی نیز پیروز خواهد بود. ما باید برای اجرای برجام ۲ در کشور آماده شویم.

 روحانی با تأکید بر اینکه همه باید با هم برای ساختن کشور تلاش کنیم ، گفت: همه جناح‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی  باید برای ساختن ایران اسلامی پیشگام شوند چرا که ملت ایران،  ملتی بزرگ است و همه باید در کنار هم زندگی کرده و افکار و سلیقه‌های مختلف را بپذیریم و برادرانه و با دوستی در راستای هدف واحد خود حرکت کنیم.

وی افزود: سال ۹۴ از لحاظ اقتصادی سال دشواری برای دولت بود و در شرایطی که درآمدهای نفتی کشور در مقایسه با سال های گذشته به یک پنجم کاهش یافت، دولت دست در جیب مردم و استقراض نکرد و توانست شرایط را حفظ کند و این کار بسیار عظیم و بزرگی است.

 روحانی تصریح کرد: سال ۹۴ در عین حالی که سال بسیار سختی بود، اما در بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی، نفت، گاز، گردشگری، راه و راه‌آهن، شاهد رشد و حرکت رو به جلو در کشور بودیم.

* در بسیاری از بخش‌های زیست‌محیطی موفقیت‌های خوبی حاصل شده است

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسایل زیست‌محیطی، خاطر نشان کرد: امروز هوای پاک در کلان شهرها وضعیت بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد و در بسیاری از بخش‌های زیست‌محیطی موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید دیدگاه خود را برای رشد و توسعه کشور، تغییر دهیم، ادامه داد: اقتصاد دولتی به معنای کسب درآمد بالای نفتی و افزایش مالیات است که در شرایط کنونی، امکان آن در کشور وجود ندارد.

وی بر ضرورت تلاش در مسیر آبادانی و ساختن کشور و استفاده از استعداد و ظرفیت دانشگاهیان در این مسیر تاکید کرد و گفت: ما این قدرت و توان را داریم که بتوانیم، جزو برترین‌ها در جهان باشیم و در این راستا باید نقشه جامع مشترک ملی برای توسعه و آبادانی کشور را طراحی و در کنار هم برای اجرای آن تلاش کنیم.

* رسیدن به رشد ۵ درصدی را جزو اهداف دولت در سال آینده

 روحانی رسیدن به رشد ۵ درصدی را جزو اهداف دولت در سال آینده عنوان کرد و افزود: امروز در کشور بازار آرامی وجود دارد و ارز‌های خارجی نرخ خوب و نسبتاً ثابتی دارند. همچنین روند کاهش تورم را نیز ادامه خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه تا کنون به دست آورده‌ایم با کمک و تلاش مردم و هماهنگی میان قوا بوده و بسیار امیدوارم بتوانیم در مجلس دهم بیشتر به هم کمک کرده و همدلی و همزبانی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند در سال آینده با تبلور بیشتر در کشور شاهد باشیم و به توسعه خوبی دست یابیم.

رییس جمهوری با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌هایی که دولت برای شکوفایی و آبادانی استان یزد در نظر گرفته است، تاکید کرد: قرار ما در دولت تدبیر و امید این است که آنچه به مردم وعده می‌دهیم، باورمان باشد که می‌توانیم انجام دهیم و مطمئناً در زمینه طرح‌های این استان نیز براساس زمان‌بندی اعلام شده، این طرح ها را به مردم تحویل خواهیم داد.

* مردم استان یزد با سخت‌کوشی، ایمان و هنرمندی خود، مسیر را برای توسعه و شکوفایی هموار کرده‌اند

 روحانی در ابتدای این نشست نیز با تقدیر و سپاس از استقبال، پشتیبانی و حمایت مردم استان یزد از کاروان دولت تدبیر و امید، گفت: لطف، محبت و اعتمادی که مردم نسبت به دولت دارند بزرگترین سرمایه دولت است و ما هر چه موفقیت در این کشور داریم، بر پایه امید مردم به آینده است. مردم استان یزد با وجود مشکلات و مسایل گوناگون، همواره با سخت‌کوشی، ایمان و هنرمندی خود، مسیر را برای توسعه و شکوفایی هموار کرده‌اند. مراسم مذهبی به ویژه در محرم جلوه‌ای دیگر از هنرنمایی‌ها و ابتکار مردم استان یزد است که نشان از فرهنگ والای مردم در این سرزمین باستانی ایران دارد و به نوعی بخشی از جاذبه‌های فراوان گردشگری در این استان به فرهنگ مردم و مهربانی و صمیمیت آنان مربوط می‌شود.

انتهای پیام/