تا ۱۰ روز آینده قیمت شکر کاهش می یابد
تا ۱۰ روز آینده قیمت شکر کاهش می یابد

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده قیمت شکر کاهش پیدا می کند، یادآورشد:خریداری شکر از بورس با نرخ مصوب دولتی هم اکنون امکان پذیر است.

به گزارش یوپنا، رمضانعلی  سبحانی فر درباره  وضعیت  شکر در بازار  کشور گفت: عدم فروش شکر در  مقطعی  توسط برخی از  کارخانه داران  و تولید کنندکان باعث افزایش قیمت شکر شد و در همین راستا در طی دوسال اخیر نیز واردات شکر را ممنوع کردیم بنابراین این امر  موجب شد ما  با مشکل کمبود شکر در بازار  مواجه شویم.

نماینده  مردم فهیم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که نرخ شکر در مقطعی از نرخ مصوب پایین تر بود برخی از  کارخانه  داران  و تولید کنندگان  در این عرصه  تلاش  کردند در  صورت امکان  این محصو ل را  بفروش نرسانند، خاطر نشان کرد:  اختلال بازار شکر  از  زمانی که  برخی  تولیدکنندگان شکر در مقطعی  این محصول  را به  بازار عرضه نکردند ایجاد شد و از همین رو هم اکنون  شکر  بالاتر  از نرخ مصوب دولتی تعیین  شده است.

 وی با بیان اینکه  تا ۱۰ روز آینده  قیمت شکر کاهش پیدا می کند گفت: خریداری شکر از بورس با نرخ مصوب هم اکنون وجود دارد.

 سبخانی فر با بیان  اینکه  واردات شکر از دو  سال  قبل ممنوع شده است افزود : ممنوعیت واردات  شکر برای  حمایت  از  تولید داخلی  در طی  دو سال قبل  اعلام شده  است و این در  حالی است که   این امر   برای حمایت  از تولید داخلی  در نظر گرفته شد.

   عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده  قیمت شکر کاهش پیدا می کند، یادآورشد:  خریداری شکر از بورس با نرخ مصوب دولتی هم اکنون وجود دارد و این در حالی است دولت بخشی  از واردات شکر  را  هم اکنون ایجاد کرده است  تا برخی از کارخانه داران   شکر  زرد را تبدیل به  شکر سفید کنند تا وضعیت شکر در  کشور بهبود  یابد.