جزئیات انتخاب کدرشته‌های تحصیلی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ اعلام شد.

به گزارش یوپنا، کارنامه نتایج اولیه تمامی داوطلبان آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود می توانند شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) و یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند.

آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.

انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ۱۰ خرداد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است از روز پنجشنبه ۱۰ خرداد در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی می توانند از روز شنبه ۱۲ خرداد تا ساعت ۲۴ روز ‌شنبه ۱۹ خرداد برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی (حداکثر ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده می‌کنند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود:

«۱- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی) مورد تأیید است.»

«۲- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.»

«۳-حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد / فارغ‌التحصیل نخواهم شد.»

در صورتی که داوطلبان بند ۲ را علامتگذاری کنند به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود.

الزامات رعایت مقررات معدل و دریافت مدرک کارشناسی

داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد.

لازم است داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذکرات خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند کرد، مغایرتی نداشته باشند.

چنانچه داوطلب در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار بگیرد و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نشود قبولی داوطلب باطل خواهد شد.

چنانچه داوطلب به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ فوق نمی‌دهد لازم است حداکثر تا تاریخ ۲۰ مرداد ۹۷ شخصاً با همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت شناسایی عکسدار معتبر به سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم انصراف از گزینش در آزمون سال ۹۷ اقدام و رسید دریافت دارد.

داوطلب می تواند با ارسال درخواست کتبی (اثر انگشت و امضاء داوطلب در ذیل درخواست الزامی است) به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی موضوع عدم فارغ‌التحصیلی خود را از طریق‌ پست سفارشی به آدرس: تهران، صندوق پستی ۱۳۶۵-۱۵۸۷۵ به اداره ثبت‌نام – واحد تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش به نحوی ارسال کند که تا تاریخ ۲۰ مرداد ۹۷ واصل شود، تا از گزینش حذف شود.

به درخواست هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به سازمان سنجش واصل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد و کلیه تبعات آن متوجه شخص داوطلب خواهد بود. لازم به تاکید است داوطلبانی که در دوره روزانه در آزمون سال ۱۳۹۷ پذیرفته شوند حق شرکت در آزمون سال ۱۳۹۸ را نخواهند داشت.

اعلام شرایط مجازین کدرشته مدرسی معارف اسلامی

داوطلبان کدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) باید توجه داشته باشند در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن باید شرایط دیگر را نیز رعایت کنند.

از آنجائی که شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی به دانشگاه علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها است، این دسته از داوطلبان لازم است حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی: www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب‌ حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان‌ کرده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و …) که باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌شود.

امکان انتخاب ۲ رشته برای رشته محل های بورسیه و شرایط خاص

داوطلبان متقاضی رشته‌ محل‌های بورسیه دارای شرایط خاص ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط این گونه رشته‌ها، توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداکثر ۲ کدرشته محل از این نوع کدرشته محلها هستند. اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ‌ ۲۸ خرداد ۹۷ اعلام می شود.

انتخاب کدرشته‌محلهای تحصیلی دانشگاه‌های شاهد، امام صادق (ع) و دانشگاه غیرانتفاعی خاتم از شرط محدودیت انتخاب حداکثر ۲ کدرشته‌محل رشته‌های دارای شرایط خاص و بورسیه مستثنی است.

تمام داوطلبان متقاضی کدرشته‌های امتحانی ۱۱۳۱-۱۱۳۹- ۱۱۴۸ (رشته مدیریت امور شهری) که مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است برای اطلاع از زمان مصاحبه علمی به اطلاعیه‌ این سازمان که در تاریخ ۲۸ خرداد ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، توجه کنند.

کلیه داوطلبان متقاضی ۱۳۵۰-۱۳۵۱-۱۳۵۲-۱۳۵۶-۱۳۵۷-۱۳۵۸-۱۳۶۰– ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ که مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است برای اطلاع از زمان مصاحبه علمی و یا تاریخ برگزاری آزمونهای عملی، تشریحی و پروژه به اطلاعیه‌ این سازمان که در تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش و نشریه پیک سنجش منتشر می‌شود، توجه داشته باشند.

اعلام شرایط و هزینه کدرشته های دارای پروژه

متقاضیان کدرشته‌های امتحانی دارای پروژه و یا آزمون عملی گروه هنر شامل کدهای ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ باید در زمان انتخاب رشته به ازای انتخاب هر پروژه و یا آزمون عملی نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال (۴۰ هزار تومان) بابت هزینه برگزاری آزمون عملی از طریق کارتهای عضو شتاب اقدام کنند.

داوطلبانی مجاز به شرکت در پروژه و یا آزمون عملی رشته‌های امتحانی فوق خواهند بود که براساس کارنامه نتایج اولیه در رشته و گرایش مربوط مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

همچنین داوطلبان همزمان با انجام انتخاب رشته، علاقمندی خود را برای شرکت در پروژه و یا پروژه‌ها اعلام کرده و نسبت به پرداخت هزینه فوق برای هر پروژه اقدام کند. (داوطلبانی علاقمندی خود را برای شرکت در ۲ و یا ۳ پروژه اعلام ‌کنند، باید نسبت به پرداخت هزینه برای هر پروژه به مبلغ ۴۰۰ هزار ریال (۴۰ هزار تومان) اقدام کنند)

داوطلبان کدرشته‌محلهای مربوط به هر پروژه و یا آزمون عملی را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

در صورتی که داوطلب در این مرحله نسبت به اعلام علاقمندی و پرداخت هزینه اقدام کند ولی در تاریخ برگزاری پروژه یا آزمون عملی غایب جلسه آزمون باشد و یا اگر داوطلبی در این مرحله اعلام علاقمندی نکند، نتیجه پروژه و یا آزمون عملی برای آنها به صورت نمره «۰» صفر منظور شده و نمره کل نهایی آنها با اعمال نمره صفر «۰» محاسبه خواهد شد.

اعلام شرایط انتخاب رشته برای متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلبانی که منحصراً متقاضی تحصیل در این رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی هستند نیز باید در این مرحله نسبت به اعلام علاقمندی و پرداخت هزینه فوق اقدام کرده و در زمان مقرر نیز رشته‌محلهای مربوط را در سایت دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور، اعلام علاقمندی نکرده‌اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها کسب کرده باشند، در ذیل بند الف (مشخصات ثبت‌نامی) پیغامی را مبنی بر امکان انتخاب این رشته‌ها در کارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده خواهند کرد.

امکان انتخاب رشته موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پیام نور

این دسته از داوطلبان در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، باید پس از واریز مبلغ ۱۱۰ هزار ریال (۱۱ هزار تومان) بابت اعلام علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام کرده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۲۰ خرداد ۹۷ به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

امکان ارسال اعتراض اینترنتی به کارنامه کنکور ارشد تا تاریخ ۳۱ خرداد

پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه آزمون، آن دسته از داوطلبانی که در خصوص مندرجات کارنامه (به غیر از معدل کاردانی و کارشناسی، نام رشته تحصیلی و یا نام محل اخذ مدرک کارشناسی) خود سئوالی دارند می توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد ۹۷ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

از داوطلبان تقاضا می‌شود از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۳۱ خرداد ۹۷ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.