اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی با ۴۰۰ میلیون دلار
اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی با ۴۰۰ میلیون دلار

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد، ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیاتی و اجرایی شدن ۴۴ طرح و پروژه این استان طی سال های ۹۵ و ۹۶ اختصاص داده شده است، از اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی […]

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد، ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیاتی و اجرایی شدن ۴۴ طرح و پروژه این استان طی سال های ۹۵ و ۹۶ اختصاص داده شده است، از اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی با ۴۰۰ میلیون دلار خبر  داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی یوپنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شب گذشته (دوشنبه) در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد، گفت: این طرح ها که پیش از سفر کاروان تدبیر و امید در جلسات تهران با حضور وزرا و استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در زمینه های راه، راه آهن، تامین آب به ویژه آب آشامیدنی روستاییان، تکمیل گازرسانی به روستاها، طرح های ورزشی، فرهنگی، عمران شهری، برق، گردشگری، مخابرات و  بهداشت و درمان درنظر گرفته شده است.

وی  افتتاح وآغاز عملیات اجرایی چندین طرح در بخش های برق، مسکن، صنعت، بحث و بررسی درباره پروژه های نفت و گاز، مخابرات، طرح های سازمان تامین اجتماعی و طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی در جلسه شورای اداری را که با هدف توسعه و آبادانی استان یزد در نظر گرفته شده است را جزو دیگر اقدامات و برنامه های مهم این سفرعنوان کرد.

*اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی با ۴۰۰ میلیون دلار

روحانی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و اقدامات اتخاذ شده در دولت یازدهم در این زمینه، گفت: ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه برای این طرح که تحولی بزرگ در استان در زمینه کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی بوجود خواهد آورد، اختصاص داده شد.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای مهار سرطان، اظهار داشت: در همین ارتباط ساخت مرکزی در یزد امروز( دوشنبه) مصوب شد که به شکل انحصاری برای درمان سرطان است و به تعبیری مجهزترین و بزرگ‌ترین مرکز در نوع خود در کشور خواهد بود.

* دولت به فکر ایجاد اشتغال متناسب با شان همه افراد جویای شغل است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه دولت برای رفع مشکل بیکاری در استان یزد، گفت: اشتغال مساله مهم همه کشور است. با توجه به اینکه ترکیب جمعیت جویای کار در کشور گردش به سوی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است دولت به فکر ایجاد اشتغال متناسب با شان همه افراد جویای شغل است.

وی افزود: مشکل اشتغال در کشور با یک تحرک و ایجاد رونق اقتصادی رفع خواهد شد که لازمه آن تلاش برای تحقق رشد ۸ درصدی مدنظر در برنامه پنج ساله ششم است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

* نیاز به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای تحقق رشد ۸ درصدی

 روحانی تصریح کرد: برای تحقق رشد ۸ درصدی نیاز به جذب سرمایه‌گذاری از داخل و خارج کشور و به کارگیری فناوری داخلی و خارجی برای ارتقای بهره‌وری داریم و این همان مسیری است که آن را برجام ۲ نامیده‌ام. اولین گام در مسیر اجرای برجام ۲ این است که حاشیه‌ها را کنار گذاشته و همه برای رشد کشور قدم در میدان بگذاریم.

وی ادامه داد: تحریم به عنوان مانع بزرگ از مسیر رشد اقتصاد کشور برداشته شده است. دولت به تنهایی قادر به اجرای سیاست‌های تحقق رشد ۸ درصدی نیست و بخش خصوصی، بخش تعاونی و همه فعالان اقتصادی باید به میدان بیایند.

* اختصاص 400 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل آب در استان یزد

رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که یزد در وصول درآمدهای مالیاتی جزو استان‌های اول کشور است، اما در برخورداری از این منابع در ردیف‌های پایین‌تر است، گفت: البته آماری که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امروز ارائه دادند این گفته را تایید نمی‌کند. یزد به نسبت بودجه عمرانی خوبی دارد و در این سفر هم علاوه بر ۹۷۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مصوب ۴۰۰ میلیون دلار نیز منابع از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل آب در استان تخصیص یافت.

روحانی در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه ای برای حمایت از بخش‌های نوپا مثل نخبگان دارد، تصریح کرد: دولت حمایت خوبی از همه فعالان و شرکت‌های دانش بنیان به عمل آورده است و اساسا مهم‌ترین بخش معین دولت در تحرک اقتصادی مدنظر برای آینده و جذب تکنولوژی و سرمایه از خارج و داخل کشور همین شرکت‌های دانش بنیان هستند. وی درباره برنامه دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان یزد، گفت:‌ دولت برای اجرای این سیاست‌ها ستادی تشکیل داده که معاون اول رییس جمهوری رییس آن است و  طرح‌های مورد نظر این ستاد را پیگیری می‌کنم.

روحانی افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال ساختن اقتصاد درونزا و برون‌نگر است. آنچه امروز دولت در راستای ارتقای شاخص‌های مختلف اقتصادی به دنبال آن است مثل افزایش تولید نفت و گاز، فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری در کشور، افزایش تولیدات کشاورزی و مواد غذایی و کاهش اتکا به واردات در این حوزه و امثال آن همه در راستای تقویت اقتصاد درونزا است که البته نگاهش به صادرات است و این همان اقتصاد مقاومتی است.

رییس جمهوری تاکید کرد: دولت برای همه دستگاه‌ها نیز برنامه‌های مشخصی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است که پیگیر اجرای آنها هم هست.

انتهای پیام/