دانشگاه پیام نور استان گیلان موقعیت مناسبی در جهت بین المللی شدن دارد و با توجه به مطالعاتی که انجام شده و علاقه دانشگاههای حوزه دریای خزر، بزودی مقدمات لازم جهت اخذ مجوز برای بین المللی شدن یکی از مراکز برخوردار و نزدیک به آبهای منطقه را عملی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ، دکتر زمانی رییس دانشگاه پیام نور، در بازدید از دانشگاه پیام نور استان گیلان گفت: دانشگاه پیام نور استان گیلان موقعیت مناسبی در جهت بین المللی شدن دارد و با توجه به مطالعاتی که انجام شده و علاقه دانشگاههای حوزه دریای خزر، بزودی مقدمات لازم جهت اخذ مجوز برای بین المللی شدن یکی از مراکز برخوردار و نزدیک به آبهای منطقه را عملی خواهیم کرد.

وی افزود: در راستای گسترش علم از مرزهای ایران اسلامی به نقاط دیگر جهان نیز خواستار پشتیبانی و کمک نمایندگان در مجلس شواری اسلامی و خصوصاً نمایندگان استان گیلان هستیم.

در ادامه مهندس کوچکی نژاد که در این نشست حضور داشت تصریح کرد: دانشگاه پیام نور، دانشگاهی مردمی و مولود انقلاب اسلامی حق زیادی در گسترش علم در کشور دارد و سعی خواهیم کرد در کمسیون های مختلف مجلس برای ارتقاء و توسعه این دانشگاه مردمی بکوشیم.

مهندس کوچکی نژاد رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جریان دیدار با دکتر زمانی ریاست دانشگاه پیام نور از دانشگاه پیام نور استان گیلان، گفت : اعتقاد داریم دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی فراگیر در اقصی نقاط کشور توانسته الحق و الانصاف نیازهای خانواده ها را در حوزه تحصیلات تکمیلی مرتفع سازد و در این راستا با درایت و همدلی مسئولین دانشگاه چه در سازمان مرکزی و چه در استانها در سطح آموزش عالی خوش درخشیده است.
وی ادامه داد: دانشگاه مردمی پیام نور حمایت همه جانبه نمایندگان استان گیلان را بهمراه دارد و از هیچ کوششی در جهت توسعه علمی این دانشگاه دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه مهندس کوچکی نژاد با توجه به پتانسیل بالای استان گیلان در حوزه صنعت گردشگری و توریسم و خصوصاً موقعیت منحصر بفرد این استان در همجواری با آبهای آزاد و کشورهای حوزه دریای خزر و با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی، خواستار استفاده از این فرصت طلایی برای دانشگاه پیام نور در جهت جذب دانشجویان خارجی شد و افزود برای ارتقای دانشگاه پیام نور استان گیلان به واحد بین الملل نیز پشتیبان دانشگاه پیام نور خواهیم بود.