رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی از راه اندازی مراکز کارآفرینی در سه مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در آذربایجان شرقی خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی از راه اندازی مراکز کارآفرینی در سه مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری یوپنا، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور استان ظهر امروز چهارشنبه به همراه تعدادی از اعضای هیئت علمی مرکز تبریز، با خدابخش استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گزارش کامل و جامعی از فعالیت های این داننشگاه را بیان کردند.
معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان در ابتدای این دیدار گفت : از اینکه می بینیم فردی فعال و پرتلاش با شور و اشتیاق سکان هدایت این استان را برعهده گرفته و در حال خدمت رسانی هست بسیار خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم با همدلی و مشارکت در پیشبرد امور استان و رشد و تعالی آن سهیم باشیم .
معصومی با ارائه گزارشی کامل از تاریخچه دانشگاه پیام نور از زمان تاسیس آن تا کنون و نیز پتانسیل ها و توانایی های این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور، گفت : سیستم آموزشی منحصر به فرد دانشگاه پیام نور باعث تربیت فارغ التحصیلانی با سواد علمی بالا و خلاق و کارآفرین در سطح جامعه می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به رسالت دانشگاه پیام نور در زمینه ترویج علم در سراسر کشور، گفت : با توجه به توانمندیها و داشتن اعضای هیئت علمی توانمند در کنار ترویج علم، تولید علم را نیز در این دانشگاه داریم که یکی از نشانه های آن راه اندازی مراکز کارآفرینی در سه مرکز و واحد دانشگاه در سطح استان هست که وظیفه آنها استعداد یابی از سطح شهرستانها و مراکز مختلف ومهارت آموزی و در نهایت تسهیل مسیر تبدیل علم به ثروت می باشد.
برگزاری دومین همایش ملی گردشگری با محوریت تبریز ۲۰۱۸
وی با بیان اینکه به صورت مستمر و با همکاری پارک علم و فناوری استان در صدد افزایش مراکز کارآفرینی دانشگاه هستیم، گفت : با توجه به پتانسیل های موجود و برنامه ریزی صورت گرفته به سمت تاسیس مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان حرکت می کنیم تا بتوانیم آینده علمی و پژوهشی دانشگاه را تضمین نماییم .
رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به هرم هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در گروههای مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری و کشاورزی و لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت : با توج هبه گستره دانشگاه پیام نور در سطح شهرستانهای استان و صنعتی بودن استان آذربایجان شرقی، می توانیم تعامل و ارتباط گسترده و مناسبی بین این دو مرکز برقرار نماییم و امیدواریم با برنامه ریزی و بهاء دادن به تمامی دانشگاهها در این زمینه و استفاده از ظرفیت های هرکدام، شاهد رشد و تعالی بیش از پیش استان در سطح کشور باشیم .
معصومی با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ و مزایای آن برای استان آذربایجان شرقی، گفت: در دانشگاه پیام نور به سهم خود با برگزاری دومین همایش ملی گردشگری با محوریت تبریز ۲۰۱۸ و اولین فستیوال عکاسی دانشگاه پیام نور با محوریت تبریز ۲۰۱۸ تلاش کردیم بتوانیم در این رویداد تاریخی مثمر ثمر واقع شویم وبا رایزنی های صورت گرفته از سال گذشته با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و نیز شهرداری کلانشهر تبریز، آمادگی کامل خود را جهت همکاری در رویداد تبریز ۲۰۱۸ در تمامی زمینه ها اعلام کرده ایم.
وی با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و لزوم توجه هر چه بیشتر به این مقوله، گفت : دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی همواره یکی از پیشرو های فعالیت های فرهنگی در سطح استان بوده و گواه آن انتخاب دانشگاه برتر در حوزه فراغت جوانان و نیز دستگاه برتر در زمینه اقامه نماز در سال ۹۶ و چندین عنوان برتر دیگر در سالهای گذشته بوده است .
رئیس دانشگاه پیام نور استان از استاندار آذربایجانشرقی خواست، با توجه به مشکلات عدیده مالی و کمبود منابع دولتی دانشگاه در راستای جذب رشته های مقاطع تحصیلات تکمیلی و نیز کمک به افزایش بودجه دانشگاه پیام نور از طریق مراجع ذیربط و نمایندگان محترم مجلس کمک حال این دانشگاه توانمند دولتی باشند .
حجت الاسلام جلیلی نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی نیز با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر فیض و برکت، گفت : به نظر می رسد با توجه به شان و جایگاه مطلوب دانشگاه پیام نور از نظر تعداد دانشجو، اعضای هیئت علمی، کادر اجرائی و پتانسیل های این دانشگاه در سطح استان، می ارزد که در راستای حل مشکلات آن بکوشیم .