عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت در اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس تخلف کرده است.

به گزارش یوپنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت آموزش و پرورش برای نبود نظارت بر برخی مدارس در زمینه اجرای بعضی از بندهای سند «۲۰۳۰»، گفت: سند آموزشی ۲۰۳۰ که توسط یونسکو برای کشورها طراحی شده، دامی است که موجب تسلط غرب و آمریکا بر کشورها می‌شود. این به هیچ‌وجه با اصول و مبانی اسلامی و ایرانی همخوانی ندارد.

وی افزود: سند آموزشی ۲۰۳۰ در برخی مدارس اجرا می‌شود که این نشان‌دهنده ضعف سیستم نظارتی وزارت آموزش و پرورش است که باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت در اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس تخلف کرده است، اظهار داشت: در کمیسیون آموزش مجلس برنامه‌ریزی کردیم تا مسئولانی از وزارت آموزش و پروش برای توضیح درباره اجرای بعضی بندهای سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس در این کمیسیون حضور یابند تا توضیحاتی در این باره به اعضای کمیسیون و نمایندگان مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز باید درباره تخلفی که در مدارس برای اجرای سند ۲۰۳۰ صورت گرفته، پاسخگو باشد.

به گزارش تسنیم، اجرای سند ۲۰۳۰ که توسط یونسکو تهیه و تنظیم شده، با مخالفت‌های شدیدی در داخل کشور مواجه شد و اغلب نمایندگلن مجلس و فعالان کودک معتقدند که اجرای این سند در ایران، موجب رواج بی‌بند و باری و آموزش برخی مسائل جنسی به کودکان می‌شود که با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگار نیست.
منبع: تسنیم