تدارک ویژه‌ای برای هفته زن دیده‌ایم/ زنان پناهجوی منطقه درگیر انواع خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها هستند
تدارک ویژه‌ای برای هفته زن دیده‌ایم/ زنان پناهجوی منطقه درگیر انواع خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها هستند

  معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از برنامه های ویژه این معاونت در هفته زن خبر داد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری یوپنا، شهیندخت مولاوردی در نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان سراسر کشور که امروز سه شنبه در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه هدف این معاونت اثربخشی برنامه‌هاست، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم […]

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از برنامه های ویژه این معاونت در هفته زن خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری یوپنا، شهیندخت مولاوردی در نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان سراسر کشور که امروز سه شنبه در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه هدف این معاونت اثربخشی برنامه‌هاست، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های خود را با شعار سال ۹۵ که هنوز اعلام نشده، همسو کنیم. 

وی روزهای جهانی را فرصتی برای ایجاد حساسیت جهت بیان دستاوردها و چالش‌هایی عنوان کرد که با آن ها روبه‌رو هستیم.

مولاوردی با اشاره به روز جهانی زن، ادامه داد: هر کشوری به روز جهانی زن با توجه به دیدگاه‌های فرهنگی خود می‌نگرد و این روز فرصتی برای بیان دغدغه‌ها و دردهای مشترک زنان دنیا و زنان جهان اسلام و همبستگی با این دردها و تلاش مضاعف برای تامین جایگاه شایسته زنان است.

* زنان پناهجوی منطقه درگیر انواع خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها هستند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره پرداختن روز جهانی زن در سال جاری به «زنان پناهجو»، خاطر نشان کرد: زنان پناهجو به ویژه زنان پناهجوی منطقه درگیر انواع خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها هستند و از جمله آنان به زنان سوری و افغان می‌توان اشاره کرد. زنانی که به علت سوءاستفاده از نام دین، درگیر این وضعیت شده‌اند. امیدواریم با تلاش‌های جهانی به ویژه کوشش‌های کشورهای اسلامی، بتوانیم در جهت بهبود وضعیت این زنان گام‌های موثرتری برداریم.

* تدارک ویژه‌ای برای هفته زن دیده‌ایم

وی افزود: هفته زن از ۱۱ فروردین تا ۱۸ فروردین ۹۵ برگزار می‌شود و تدارک ویژه‌ای برای این ایام دیده‌ایم و در این جهت دستورالعملی را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم. در این هفته تلاش می‌کنیم در جهت معرفی شخصیت چند جانبه حضرت فاطمه زهرا (س) تلاش کنیم و به معاصرسازی شخصیت ایشان برای نسل جوان بپردازیم. به گونه‌ای که ایشان به عنوان الگویی برای همه نسل‌ها و عصرها مطرح شود، البته تا پایان سال ۹۵ نیز هفته زن خواهیم داشت.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اشاره ای نیز به انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت و گفت: امیدواریم مجلس بتواند با ایفای نقش اساسی خود در قانون‌گذاری گام‌های اساسی را در حوزه زن و خانواده بردارد.

* سرمایه اجتماعی یک شبه به دست نمی‌آید

مولاوردی اظهار داشت: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان داد که سرمایه اجتماعی در حال ترمیم است و اعتماد مردم پاسخی به عملکرد و شفافیت دولت بود، بنابراین وظیفه ماست که در جهت حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی کوشش کنیم چرا که سرمایه اجتماعی یک شبه به دست نمی‌آید و ممکن است یک شبه تخریب شود ولی ترمیم آن ممکن است سال‌ها به طول بی‌انجامد.

* مردم سالاری از پای صندوق‌های رای به وجود می‌آید

وی افزود: مردم سالاری از پای صندوق‌های رای به وجود می‌آید و باید تلاش کنیم برنامه‌ها را با هم پیش ببریم و در انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری این روند را ادامه دهیم.

مولاوردی مجلس دهم را فرآیندی از تفکرات موجود در جامعه عنوان کرد و گفت: ما انتظار داریم مجموع مطالبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم و در حوزه زنان و خانواده قوانینی تصویب نکند که پس از مدتی نیاز به ترمیم داشته یا قابلیت اجرایی نداشته باشد.

* عقلانیت ملت مهر تاییدی بر انتخابات هفتم اسفند سال جاری است

 شهاب‌الدین چاووشی؛ معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران نیز در این نشست، اظهار داشت: 13 میلیون نفر در تهران در مساحتی کمتر از یک درصد کشور زندگی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: عقلانیت ملت مهر تاییدی بر انتخابات هفتم اسفند سال جاری است. امیدواریم این روند منشاء اصلاح امور باشد و زمینه توسعه کشور به واسطه حضور مردم ادامه یابد.

انتهای پیام/