سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نبود صدای واحد در خصوص بدهی‌های آموزش و پرورش، گفت: مسئولان وزارت آموزش و پروش مکلفند تا هفته آینده گزارشی از میزان معوقات خود به مجلس ارائه دهند.

سیدحمایت میرزاده  با اشاره به حجم بالای معوقات فرهنگیان در بخش‌های مختلف، گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعاتی که نمایندگان مجلس در قالب کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس، فراکسیون فرهنگیان و کمیته‌های مرتبط پیگیری می‌کنند، میزان دقیق معوقات آموزش و پرورش به فرهنگیان و شرکت و دستگاه‌های طرف حساب وزارت آموزش و پرورش است تا با مشخص شدن میزان دقیق این بدهی‌ها در خصوص پرداخت آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس نخستین اولویت ما شناسایی دقیق بدهی و معوقات وزارت آموزش و پرورش به کارکنان و فرهنگیان خود و سایر بدهی‌‎های دیگرش است تا لیست دقیقی از بدهی‌های این وزارتخانه به نهادها و افراد به صورت روشن احصا شود تا بتوان به صورت منظم این بدهی را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه است مشخص نبودن میزان بدهی‌هایش است، ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر تناقض در گزارشات مالی مسئولان آموزش و پرورش در گزارش‌های سازمان برنامه و بودجه و دولت نیز در رابطه با معوقات آموزش و پرورش حرف واحدی شنیده نمی‌شود.

میرزاده اضافه کرد: متأسفانه آموزش و پرورش توان پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان را ندارد و این حق را پس از گذشت ماه‌ها و حتی سال‌ها به آن‌ها پرداخت می‌کند که این مسئله بر خلاف رویه حتی سایر دستگاه‌های کشور است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مجلس نسبت به پرداخت به موقع معوقات فرهنگیان به ویژه پاداش پایان خدمت بازنشستگان و معوقات آن‌ها دارد لذا مهلتی یک هفته‌ای برای وزارت آموزش و پروش تعیین شده است تا گزارشی دقیق درباره بدهی دقیق این نهاد به فرهنگیان و سایر بخش‌ها تدوین و به مجلس ارائه شود.

منبع: خانه ملت