سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که «آمریکا به شدت درباره گزارش‌های خبری مبنی بر بازداشت زینب طاهری نگران است.»

وزارت خارجه آمریکا در ادامه مداخله‌های واشنگتن در پرونده شهادت سه عضو ناجا و بسیج در خیابان گلستان هفتم تهران، حالا درباره وکیل راننده جنایتکار اتوبوس اظهارنظری مداخله‌جویانه کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از فارس، آمریکایی‌ها پس از اظهارنظرهای مداخله‌جویانه درباره حکم قصاص قاتل خیابان گلستان هفتم تهران، حالا از وکیل این قاتل حمایت کردند.

به دنبال برگزاری دادگاه «محمد ثلاث» از دروایش گنابادی و راننده اتوبوسی که با حمله به نیروهای انتظامی ۳ نفر از پرسنل ناجا و بسیج را به شهادت رسانده بود، وی در این پرونده گناهکار شناخته و اعدام شد.

وزارت خارجه آمریکا و وزیر خارجه این کشور که به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها عادت کرده‌اند، در بیانیه‌‌های مداخله جویانه اعدام این راننده جنایتکار را محکوم کردند.

با گذشت یک روز از انتشار این بیانیه‌ها، حالا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره وکیل این پرونده هم اظهارنظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که «آمریکا به شدت درباره گزارش‌های خبری مبنی بر بازداشت زینب طاهری نگران است.»

«هیثر نوئرت» با لحنی مداخله‌جویانه افزود: «ما خواستار آزادی فوری او هستیم».

این اظهارنظر مداخله‌جویانه در حالی منتشر شده که «زینب طاهری» از وکلای دادگستری از سوی یکی از شعب دادسرای فرهنگ رسانه بازداشت شده است.

صادر کننده حکم بازداشت، علت این حکم را مواضع خلاف واقع و دروغ پردازی در خصوص عدم مجرم بودن راننده جنایتکار، از سوی طاهری در شبکه های مجازی عنوان کرده است (جزئیات بیشتر).

پیشتر رئیس کل دادگستری استان تهران گفته بود: «خانم وکیلی که این روزها با ادعای وکالت از محکوم علیه، داد بی گناهی او را سر داده است؛ اصلا در فرایند دادرسی در دادسرا و دادگاه و مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، وکیل این فرد نبوده و پرونده را مطالعه نکرده و از جزئیات پرونده اطلاع ندارد و بعد از قطعیت دادنامه با محکوم علیه ملاقات و از او وکالت گرفته و بر مبنای آن از دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی کرده و دیوان نیز بعد از بررسی، قرار رد درخواست اعاده دادرسی را صادر کرده است.»