در دویست و هفتادو نهمین جلسه هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی که ۲۹ خردادماه برگزار شد، با ارتقای ۱۰ تن از اعضای هیأت علمی موافقت شد.

در دویست و هفتادو نهمین جلسه هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی که ۲۹ خردادماه برگزار شد، با ارتقای ۱۰ تن از اعضای هیأت علمی موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، در این جلسه با ارتقاء به استادی دکتر سیدمحمدرضا هاشمیان عضو هیات علمی دانشکده پزشکی، ارتقاء به دانشیاری پژوهشی و تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی آزمایشی دکتر پردیس غفاریان عضو هیات علمی پژوهشی مرکز پزشکی مسیح دانشوری، ارتقاء به دانشیاری دکتر مینو خلخالی زاویه عضو هیات علمی دانشکده علوم توانبخشی، ارتقاء به دانشیاری و  تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی آزمایشی دکتر سید سعیدهاشمی نظری عضو هیات علمی دانشکده بهداشت، ارتقاء به دانشیاری دکتر صدیقه سادات نعیمی عضو هیات علمی دانشکده علوم توانبخشی، ارتقاء به دانشیاری و تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی آزمایشی دکتر بهرنگ کاظمی نژاد عضو هیات علمی گروه پاتولوژی دانشکده پزشکی، ارتقاء به دانشیاری و رسمی آزمایشی دکتر مریم آل طه عضو هیات علمی گروه چشم دانشکده پزشکی، ارتقاء به دانشیاری و تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی آزمایشی دکتر سپیده حاجیان عضو هیات علمی دانشکده پرستاری ومامائی، ارتقاء به استادیاری دکتر کامران پاکداد عضو هیات علمی دانشکده پیراپزشکی و ارتقاء به استادیاری دکتر ابراهیم مهدوی زفرقندی عضو هیات علمی دانشکده علوم توانبخشی موافقت شد.

فراخوان جذب پزشکان ایرانی در دوره‌های فلوشیپ فرانسه اعلام شد

معاونت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اعلام آمادگی وزارت بهداشت فرانسه برای جذب پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان از سایر کشورها جهت گذراندن دوره فلوشیپ در این کشور خبر داد.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت فرانسه، پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند می توانند برای پیشرفت آموزش خود در مراکز تخصصی و بهداشتی فرانسه دوره فلوشیپ بگذرانند. این برنامه ها به صورت پیشرفته در واحدهای تحقیق و آموزش پزشکی، دندانپزشکی و داروخانه های خارجی جهت افزایش مهارت و تخصص آنها برگزار می شود.

گفتنی است، افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی، مجوز موقت کار با تیم های فرانسوی را در بیمارستان ها حداقل به مدت ۳ ماه تا حداکثر ۲ سال دریافت می کنند. از طرفی این متخصصان می توانند پس از بازگشت به کشور به صورت قانونی مشغول ارائه خدمت شوند.

طبق اعلام معاونت بین الملل دانشگاه، اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می توانند دانشگاه مقصد خود را انتخاب و Apply کنند سپس نتایج را به ایمیل اتاق همکاری های علمی – پزشکی – دانشگاهی ایران و فرانسه دانشگاه به آدرس Ifsco@sbmu.ac.ir جهت تسهیل نمودن فرآیند ویزا ارسال کنند.

گرامیداشت نودمین سالگرد زادروز مرحوم دکتر متین

نودمین سالگرد زادروز مرحوم دکتر متین عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد جراحی نوین زنان و مامایی ایران جمعه ۸ تیرماه برگزار می شود.

این مراسم با حضور برخی از چهره های جامعه پزشکی و خانواده آن مرحوم از ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

زنده یاد دکتر محمود متین با درجه استادیاری وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد و با تلاش برخی اساتید موفق شد در اواسط دهه ۵۰ مدرسه مامایی دانشگاه را مجددا راه اندازی کند. وی پس از اخذ مرتبه استاد تمامی، مدیرگروه زنان و مامایی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد.

دکتر متین بخش زنان بیمارستان طالقانی را راه اندازی کرد و سال ها رئیس این بخش بود.مدیریت بورد تخصصی زنان و عضویت در انجمنهای تخصصی پزشکی تنها بخشی از خدمات جاودانه این استاد است.

دکتر فروزان آتش زاده شوریده رییس دانشکده پرستاری و مامایی شد

دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی حکمی دکتـر فروزان آتش زاده شوریده را به سمت ریاست دانشکده پرستاری و مامایی منصوب کرد.

بخشی از متن این حکم به شرح زیر است: با آرزوی موفقیت روزافزون برای سرکارعالی در تداوم خدمت صادقانه، به موجب این حکم به سمت “رئیس دانشکده پرستاری و مامایی”منصوب می شوید تا با استعانت از خداوند متعال و رعایت موازین شرعی و قانونی نسبت به انجام وظایف و امور محوله اقدام نمائید.