وزیر اطلاعات در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای آمادگی تاسیسات هسته‌ای و فعالیت مجدد آنها، صبح روز دوشنبه از سایت شهید دکتر مسعود علی محمدی (فردو) بازدید کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، در این بازدید وزیر اطلاعات را معاونان وی و نیز معاونان مدیران سازمان انرژی اتمی از جمله بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان و مهدی صادقی استاندار قم همراهی می‌کردند.

حجت‌الاسلام علوی در بدو ورود به سایت فردو به سالن اصلی یا همان «گود» رفت و از زنجیره‌های سانتریفیوژ که در حال فعالیت در خلاء هستند بازدید کرد. در این بازدید تعدادی از خبرنگاران نیز این هیات را همراهی می‌کردند.

مقامات و مدیران سازمان انرژی اتمی با معرفی و ارائه توضیحات کافی و لازم بخش‌های مختلف سالن اصلی فردو در زیر زمین را برای وزیر اطلاعات تشریح کردند.

بنابراین گزارش، این بازدید در راستای اطلاع‌رسانی به وزیر اطلاعات درباره آمادگی سایت فردو برای شروع فعالیت در راستای فرمایشات رهبری و رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام است.

این بازدید در حالی انجام می‌شود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هفته جاری در سخنانی بر این مساله تاکید کرد که ما منتظر هستیم کشورهای اروپایی بسته پیشنهادی خود را در رابطه با درخواست‌های ایران برای منتفع شدن از برجام به لحاظ اقتصادی را تا پایان ماه جاری میلادی (۱۰ تیر) ارائه کنند.

همچنین در ادامه این بازدید، علوی از مرکز ملی تحقیق و توسعه علوم و مهندسی مواد که در ۲۰ فروردین سال جاری افتتاح شد و آزمایشگاه‌های متعدد آن بازدید کرد.

وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که در مذاکرات سیاسی به طرف‌های خارجی به صراحت اعلام شده برجام به یک مو بند است و در صورتی که طرف‌های خارجی بخواهند بدعهدی هماهنگ با آمریکا از خود نشان دهند و از آن خارج شوند با دستاوردهای ارزشمندی که این مدت عزیزان ما بر اساس تحقیق و توسعه کسب کرده‌اند مواجه خواهند شد و خواهند دید در فرصت کوتاهی فرسنگ‌ها از آنچه قبل از برجام بودیم پیش خواهیم رفت.

به گزارش یوپنا، وزیر اطلاعات قرار است طی امروز و فردا از برخی دیگر از سایت‌های هسته‌ای کشور بازدید کند.