تحریم‌ها تاکنون تأثیری بر روی صادرات نفت نداشته؛ اما برخی از مشتریان در حال حاضر از خرید نفت ایران کنار می‌کشند.

وزیر نفت، گفت: تحریم‌ها تاکنون تأثیری بر روی صادرات نفت نداشته اما برخی از مشتریان در حال حاضر از خرید نفت ایران کنار می‌کشند.

بیژن نامدار زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر نفت عربستان و روسیه با یک اتومبیل وارد اجلاسیه اوپک می‌شدند، گفت: وزرای نفت این دو کشور جلسات متعددی با یکدیگر داشتند؛ اما همدلی از همزبانی بهتر است.

وزیر نفت با اشاره به تولید اعضای اوپکی و غیراوپکی کمتر از سقف تعیین شده، افزود: ۸۰۰ هزار بشکه از کاهش تولید متعلق به اوپکی ها و ۲۰۰ هزار بشکه از این کاهش تولید نسبت به سقف تعیین شده متعلق به اعضای غیراوپک است.

ونزوئلا ۶۰۰ هزار بشکه کمتر از سهمیه خود تولید می‌کند

وی ادامه داد: کشوری همانند ونزوئلا که ۶۰۰ هزار بشکه کمتر از سهمیه خود تولید می‌کند، نمی‌تواند به این سقف برسد؛ لذا تنها کشورهایی که می‌توانند مقداری به تولیدات خود بیفزایند اندک هستند. این کشورها مانند عربستان و مقدار محدودی کشورهای امارات و کویت را در بر می گیرد که این کشورها نیز در حال حاضر در سقف سهمیه خود تولید می‌کنند و مجاز به افزایش تولید نیستند، مگر اینکه بخواهند تخلفی انجام دهند که انجام این تخلف بعید است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره تأثیر خروج آمریکا از برجام در صادرات نفتی کشور بیان کرد: تحریم‌ها تاکنون تأثیری بر روی صادرات نفت نداشته؛ اما برخی از مشتریان در حال حاضر از خرید نفت ایران کنار می‌کشند.

منبع: خانه ملت