عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با یوپنا اظهار داشت:مشکلات فراوان است اما به اقتصاد ایران خوش بین هستم، ما آزمون و خطاهای بسیاری داشته ایم که منجر به ایجاد اوضاع کنونی شده، کشور ایران از لحاظ منابع انسانی و معدنی و طبیعی و خدادادی خیلی وسیع است ،اگر چه در شرایط کنونی اوضاع اقتصادی […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با یوپنا اظهار داشت:مشکلات فراوان است اما به اقتصاد ایران خوش بین هستم، ما آزمون و خطاهای بسیاری داشته ایم که منجر به ایجاد اوضاع کنونی شده، کشور ایران از لحاظ منابع انسانی و معدنی و طبیعی و خدادادی خیلی وسیع است ،اگر چه در شرایط کنونی اوضاع اقتصادی خیلی خوب نیست اما من به بهبود اوضاع امید دارم و خوش بین هستم.

ایشان ادامه داد: این مردم هستند که بایستی به تیم اقتصادی دولت نمره بدهند، گشایش و رونق اقتصادی باید در سفره مردم دیده بشود ما باید تقویت تیم اقتصادی را جایگزین ترمیمهای سطحی کنیم و یک همبستگی و اتحاد نیاز داریم تا بتوانیم با استفاده از تمام منابع اقتصادی و انسانی و حتی با کمک گرفتن از نخبگان و اندیشمندان بحث اقتصاد دانش بنیان را بیشتر توسعه دهیم چرا که در این زمینه دارای پتانسیل بسیار بالا و قوی می باشیم پس می توان برای بهبود اوضاع از بهره گرفت.

نماینده مردم مبارکه اصفهان افزود: چند وقتی است که اوضاع ارز نابسامان شده و شاهد التهاب زیادی در ارز هستیم که این التهاب به طور خودکار بر واردات و صادرات ما تاثیر گذاشته و خواه و ناخواه آثار زیادی بر جای می گذارد،رییس جمهور آمریکا با رفتارهای یک جانبه و بدور از منطق جهانی و اخلاق بین المللی سهم بسزایی در این نا بسامانی ها داشته هر چندبا مدیریت صحیح و استفاده از توان متخصصین و نگاه حساس تر این نیز قابل کنترل است.

سعیدی ابراز کرد: ما هم دارای منابع خدادادی خوبی هستیم و هم منابع ارزی ولی متاسفانه جو روانی ایجاد کردند و البته باید مدیریت قوی داشته باشیم و با پیاده کردن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع مسایل معیشتی و اقتصادی مردم اقدامات وسیعی را داشته باشیم.

وی گفت : ما نیاز به اتحاد و همبستگی داریم و این گرفتاری ها حل نمی شود مگر با کمک مردم که البته مسولین باید شرایط مردم را درک کنند و به طور جدی و با حساسیت و درایت و دقت ،وقت بیشتر وبرنامه ریزی بهتر تلاش نمایند . مردم امیدوار باشند که این هم مثل تمار فشار ها و سختی های گذشته قابل حل می باشد، خوشبختانه مردم ایران ملتی قانع هستند پس نیاز به همکاری و کمک آنها در بحث اقتصاد مقاومتی داریم و از مسولین میخواهم به مردم کمک کنند که بی اعتمادی بوجود نیاید و صادقانه رفتار کنبم . این کمبودها و نبود ها نیست که مردم را ناراحت می کند بلکه احساس تبعیض در نگاه به آنهاست که موجب ناراحتی می شود.

عضو فراکسیون زنان اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر مسایل مالی و اقتصادی که مردم با آن درگیر هستند با جدیت خواهد بود و به جد دنبال رفع موانع تولید و کسب و کار و موضوعات اساسی از جمله قاچاق کالا و ارز ،مالیات و ….بوده و برنامه های مسولین را موشکافانه رصد می کند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه مردم برسد.

سعیدی در پایان خاطرنشان شد: با توجه به اینکه رییس جمهور در راس هیات دولت قرار دارد باید تصمیماتی اتخاذ نماید که هم ثبات اقتصادی به بازار برگردد و هم مردم احساس ارامش اقتصادی کنند، برای این کار نیاز است که با توجه به شرایط پیش آمده دست به یکسری اصلاحات اقتصادی زده که برای آینده اقتصاد کشور مثمر ثمر باشد.