بورسیه دانشجویان سوری در رشته های علوم پزشکی
بورسیه دانشجویان سوری در رشته های علوم پزشکی

تفاهم نامه همکاری بین وزیر آموزش عالی سوریه و معاون آموزشی وزارت بهداشت به منظور گسترش همکاری ها در زمینه آموزش و تحقیقات علوم پزشکی منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین وزیر آموزش عالی سوریه و معاون آموزشی وزارت بهداشت به منظور گسترش همکاری ها در زمینه آموزش و تحقیقات علوم پزشکی منعقد شد.

به گزارش یوپنا، این تفاهم نامه همکاری در راستای دیدار دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با دکتر عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه در جریان بازدید از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت هدف از این تفاهم را مبادله دانشجویان، محققان و اعضای هیات علمی به منظور مشارکت در فعالیت های علمی و پزشکی دو کشور ایران و سوریه و همچنین تحکیم همکاری در زمینه های علوم پزشکی و آموزش دانشجویان برجسته و کارشناسان اعزامی در تخصص های داروسازی و پزشکی عنوان کرد.

وی گفت: درصدد هستیم تا در توسعه مؤسسه ها و بیمارستان های آموزشی و دانشگاه های سوریه با این کشور همکاری کنیم.

لاریجانی ادامه داد: کشور ما در حوزه آموزش پزشکی پیشرفت های خوبی داشته و دولت سوریه می تواند متناسب با نیازهایی که در تخصص های مختلف دارد، دانشجویان خود را برای تحصیل در مقاطع تکمیلی علوم پزشکی در ایران بورسیه کند.

وی با اشاره به ساز و کارهای لازم برای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک گفت: کارگروه های آموزشی و پژوهشی که سالانه حداقل یکبار در هر کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد، روندهای برنامه را پایش و بررسی می کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت فراهم شدن دسترسی طرفین به بانک های اطلاعاتی، مجلات، کتب و پایان نامه های علوم پزشکی را از دیگر مفاد تفاهم نامه منعقد شده ذکر کرد و گفت: گروه های تحقیقاتی مشترک در زمینه های علمی مختلف تشکیل می شود و به همین منظور بسترهای لازم برای تبادل اساتید دانشگاه ها و محققین فراهم می آید.

وی اظهار داشت: به منظور تحقق این برنامه و نظارت بر اجرای آن، دو طرف کمیته ای را تشکیل می دهند تا ضمن نظارت مشترک، پیشنهادات لازم برای فراهم کردن حداکثر شرایط مناسب برای تحقق همکاری علمی فیمابین دو کشور و تعیین اولویت های همکاری فراهم شود.

دکتر عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه در طی بازدید از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تجلیل از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد با کمک این کشور بتوانند حوزه علوم پزشکی را در کشور سوریه گسترش دهند./مهر