مسول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور: تبیین سبک زندگی اسلامی در بین دانشجویان یک ضرورت است
مسول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور: تبیین سبک زندگی اسلامی در بین دانشجویان یک ضرورت است

کارگاه آموزشی نوررضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ویژه اعضای علمی و اساتید دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی در محل سالن علامه جعفری مرکز تبریز برگزار شد.

کارگاه آموزشی نوررضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ویژه اعضای علمی و اساتید دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی در محل سالن علامه جعفری مرکز تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا حجت الاسلام والمسلمین نبوی در این کارگاه گفت : مردم صبور و عزیز ما همواره با انقلاب همراهی کرده اند ولی نگرانی که امروز وظیفه مارا سنگین تر از گذشته کرده است بحث شبهاتی هست که دشمنان با طراحی های گوناگون به دین وارد می کنند تا با افزایش آن در بین دانشجویان به اهداف خود برسند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه هیچگاه تاکنون شاهد این همه هجمه در فضاهای مختلف مجازی علیه دین نبوده ایم ، گفت : این کارها وظیفه ما علما و اساتید حوزه علوم انسانی را بسی مشکل کرده است و باید در برابر آن تلاشی مضاعف داشته باشیم .

وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص جوانان ، گفت : به فرموده رهبر انقلاب افتخار می کنیم که با وجود این همه مشکلات مردم ما وقتی مشکلات پیش می آید در برابر دشمن و مشکلات پیش رو سینه سپر می کنند و این در طول تاریخ بی نظیر است .

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به زندگی اسلامی و سبک آن و ارائه مطالبی ارزنده در این حوزه ، گفت: ما بازندگی اسلامی و سبک های آن فاصله هایی داریم و هنوز بسیاری از کتب ما در این حوزه غربی هست که باید همگی تلاش کنیم تا این فاصله ها روز به روز کمرنگ تر شده و سبک زندگی اسلامی در بین دانشجویان تبیین شود.

دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی نیز گفت : فرماندهان جنگ نرم به فرموده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) اساتید دانشگاهی هستند و امروزه با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی دشمن وظیفه ای سنگین داریم که باید به آن عمل کنیم تا آینده جوانان و کشور عزیزمان بیمه شود.
وی با اشاره به اینکه دشمن از جنگ سرد علیه ما مایوس و ناامید شده و می داند که توان مقابله با ما در این زمینه را ندارد ، گفت : دشمنان قسم خورده نظام سعی در رخنه و نفوذ در اعتقاد و باور ملت ما دارند ولی خوشبختانه مردم فهیم و با فرهنگ کشور ما که تعصب عمیقی به خاک ایران اسلامی دارند اجازه این کاررا به دشمن نداده و نخواهند داد.

دکتر معصومی با اشاره به نقش برجسته اساتید دانشگاه در آینده کشور ، گفت : خط مقدم بحث تکریم ارباب رجوع در کلاسهای درسی است و هراندازه در این زمینه اساتید ما دقت عمل داشته و به نحو مطلوب عمل نمایند به همان اندازه ما شاهد رشد در تمامی شاخص های یک دانشگاه مطلوب خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی نیز گفت : اساتید الگوی دانشجویان هستند و دانشجو به رفتار و گویش و اخلاق استاد خود توجه خاصی دارد و استادی که خود ساخته نباشد نمی تواند یک دانشجوی خود ساخته تربیت کند .

وی با بیان اینکه نگاه اساتید به مسائل ارزشی و مفهوم حاکمیت اسلامی بسیار مهم است ، گفت : اینگونه مسائل و نوع تفکر استاد در ذهن دانشجو تاثیر مستقیم دارد و باید بکوشیم این تاثیر گذاری مثبت باشد تا شاهد تربیت دانشجویانی انقلابی بیش از پیش باشیم .