مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در غالب مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: بیشینه دمای تهران طی دو روز آینده ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی ‌می‌شود.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، احد وظیفه بر اساس پیش بینی‌ها در سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

وی در مورد آب و هوای تهران طی دو روز آینده گفت: فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۴۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد و ۴۱ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، مناطقی از جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

وظیفه گفت: با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی از اواسط وقت امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان و مازندران، افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق پیش بینی می‌شود. این وضعیت فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ تیرماه) در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی البرز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ادامه داد: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ تیرماه) با افزایش سرعت باد در جنوب غرب و پاره‌ای از نقاط غرب کشور افزایش سرعت باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. لازم به ذکر است از بعد از ظهر امروز و طی روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.