پس از آنکه وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.

فیس‌بوک به تازگی اعتراف کرده که اطلاعات جمع‌آوری شده کاربرانش را با بیش از ۶۱ شرکت تکنولوژی در جهان به اشتراک گذاشته است.

به گزارش یوپنا به نقل از وب‌سایت هکرنیوز، پس از آنکه وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.

بعد از آن فیس‌بوک به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

فیس‌بوک می‌گوید اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است که از این میزان، ۱.۱ میلیون نفر از آن‌ها اهل کشور انگلستان بوده‌اند. این در حالیست که پیش‌تر یک افشاگر به نام کریستوفر وایلی تعداد کاربرانی را که از رسوایی فیس‌بوک آسیب دیده‌اند، ۵۰ میلیون نفر اعلام کرده بود.

رسوایی فیس‌بوک و همکاری آن با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا موجب شد که انگشت اتهام بسیاری از نهادهای امنیتی، دولتی و مردمی به سمت و سوی این غول تکنولوژی به نشانه برود.

بعد از به بار آمدن رسوایی مذکور، مارک زوکربرگ – موسس و مدیر عامل فیس بوک – نیز اذعان کرد که در این خصوص سهل‌انگاری و کوتاهی کرده است و نباید اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربرانش را در اختیار سایر شرکت و موسسات تحقیقاتی قرار می‌داد.