مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید در تهران از کیفیت نامطلوب آلاینده ازن خبر داد. شهبازی با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۵ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص میانگین ۸۸ همچنان در شرایط سالم است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید در تهران از کیفیت نامطلوب آلاینده ازن خبر داد.

حسین شهبازی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی عصر امروز (۱۷ تیر) است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بین ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا طی امروز (۱۷ تیر) وضعیت کیفی هوای پایتخت از نظر آلاینده ازن در آستانه شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس قرار دارد، همچنین وزش باد در برخی ساعات، افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه با تداوم این شرایط جوی طی فردا (۱۸ تیر) برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی جنوب‌شرقی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس احتمال دارد افزایش سرعت باد در برخی ساعات فردا سبب خیزش گرد و خاک و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق شود.

به گفته شهبازی دمای هوای پایتخت طی دو روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۵ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص میانگین ۸۸ همچنان در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا