شریعتی نیاسر گفت: هیچ کدام از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را اخراج نمی‌کنیم و چنین برنامه‌ای هیچ گاه وجود نداشته است.

شریعتی نیاسر گفت: هیچ کدام از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را اخراج نمی‌کنیم و چنین برنامه‌ای هیچ گاه وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا مجتبی شریعتی نیا سر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص اخراج ۸۰۰ نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور، با گستره آموزشی و پژوهشی ملی و بین المللی از نظر تعداد اعضای علمی و رشته‌های حضوری و نیمه حضوری با حدود ۳۹۰۶ عضو هئیت علمی و حدود ۵۰۰ هزار دانشجو یکی از زیرنظام‌های اساسی وزارت علوم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ یک از اعضای هئیت علمی را از دانشگاه های کشور اخراج نمی‌کنیم و نخواهیم کرد؛ اعضای هیئت علمی جایگاه ویژه ای در دانشگاه‌ها دارند و هیچ گونه اخراجی در دستور کار دانشگاه‌ها برای اعضای هئیت علمی نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: حقوق و مزایای افرادی که به عنوان دستیاران آموزشی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، تعیین و پرداخت شده است و هیچ یک از آنان اخراج نشده اند.

شریعتی نیاسر یادآورشد: طرحی را برای اعضای هئیت علمی دانشگاه پیام نور در دست بررسی داریم و براساس آن،  اساتید شاغل در رشته‌های  کاربردی  به صورت داوطلبانه امکان انتقال به دانشگاه های فنی و حرفه ای را دارند تا  دانشگاه های مقصد از وجود این اعضای هئیت علمی استفاده کنند.