رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و المپیاد علمی دانشجویی کشور را اعلام کرد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و المپیاد علمی دانشجویی کشور را اعلام کرد.

دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود، تعداد ۱۱۸۲ دانشجو شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۳۲۶ نفر از آزمون کارشناسی ارشد و ۸۲۶ نفر از ۱۰ قطب دانشگاهی به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اضافه شدن سه رشته روانشناسی، مهندسی بافت و سلول‌های بنیادی و مهندسی صنایع به این دوره از المپیاد علمی دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: نتایج این المپیاد اواسط شهریور ماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

خدایی درباره برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در بخش بین‌الملل تصریح کرد: با توجه به اینکه المپیاد علمی دانشجویی در دو رشته ریاضی و آمار به صورت بین‌المللی و با مشارکت سایر کشورها برگزار می‌شد، امسال به دلیل کم‌ متقاضی بودن کشورها، بخش بین‌الملل نداریم.

وی درباره گسترش رشته‌های المپیاد اظهار داشت: سیاست سازمان سنجش، گسترش رشته‌های المپیادهای علمی است که این موضوع پس از اعلام آمادگی انجمن‌های علمی، بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود؛ البته به دلیل هزینه برگزاری این المپیاد، لازم است دانشگاه‌ها و نهادهای ذیربط، حمایت بیشتری از برگزاری المپیاد داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درباره تسهیلات برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور یادآور شد: ورود بدون آزمون ۱۵ نفر اول به دوره کارشناسی ارشد، یکی از این تسهیلات است و دیگر اینکه سه نفر اول در هر رشته، عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند و از تسهیلات بنیاد استفاده خواهند کرد.

خدایی در مورد زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۷ گفت: ما در انتظار تکمیل ظرفیت‌های اعلامی از سوی دانشگاه‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از دوازدهم مرداد ماه، نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری را اعلام کنیم.

وی در خصوص ظرفیت‌های پذیرش در گروه علوم پزشکی افزود: ظرفیت‌های پذیرش تقریباً مشابه سال گذشته است و در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز ظرفیت همانند سال گذشته خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درباره اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد هفته اول شهریور ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.