وزیر ارتباطات و فن‌آوری در خصوص این‌که عده ای مطرح می کنند شفاف سازی ها از سوی وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: به آن‌هایی که نگرانی این مطلب را دارند بگوید خیالشان راحت باشد کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم.

به گزارش یوپنا محمدجواد آذری جهرمی، درباره شفاف‌سازی که از سوی وی در وزارت ارتباطات صورت گرفت، گفت: مردم سوالاتی دارند و ذهنیت‌شان این است که شفاف‌سازی صورت گیرد،‌ این کار بسیار درست است و ما باید به اقتضای ذهنیت مردم پاسخ دهیم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یادآور شد: زمانی که معاون وزیر در زیرساخت بودم؛ یک شبهه جدی به کیفیت وجود داشت، در آن زمان من تمامی شاخصه‌های کیفیت را به صورت آنلاین منتشر کردم.

وی با بیان این‌که اگر امروز در بحث ارز و یا سایر حوزه‌ها سوالی پرسیده می‌شود باید شفاف‌سازی صورت گیرد،‌ عنوان کرد: در دنیای امروز اگر می‌خواهیم مدیریت کنیم، چاره‌ای جز شفاف‌سازی و پاسخگویی به مردم نداریم.

آذری جهرمی خاطر‌نشان کرد: در دوره کنونی که عصر فن‌آوری و تبادل اطلاعات است و موضوعات مختلف مطرح می‌شود، نمی‌توان چیزی را از جامعه و افکار عمومی پنهان کرد.

وی تاکید کرد: یکی از انتقاداتی که همواره به دولت بوده‌، این است که در حوزه اطلاع‌رسانی ضعیف عمل می‌کند، خب چارچوب اطلاع‌رسانی همین شفاف‌سازی‌ها است.

وزیر ارتباطات و فن‌‌آوری اطلاعات با اشاره به اظهار نظر افراد در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان کرد:  عده‌ای در حوزه‌های مختلف مطالب و دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند که ممکن است در برخی از مواقع اطلاعات غلط به آن‌ها داده شده باشد که تعدادی از آن‌ها جایگاه دارند و حرف‌شان به نوعی مرجع خبری مردم محسوب می‌شود. مسئولیت ما در این زمینه چیست؟ آیا باید سکوت کنیم؟

وی افزود: اصلا چنین چیزی نیست، امکان دارد به این افراد اطلاعات و بولتن‌های غلط داده باشند ما باید شفاف‌سازی کنیم.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی‌از جریان‌های سیاسی مطرح می‌کنند که این شفاف‌سازی از سوی شما به نوعی برای آینده و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است،‌ گفت: به آن‌هایی که نگرانی این مطلب را دارند بگویید خیالشان راحت باشد، کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم.