معاون فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور گفت که تقسیم بندی مراکز و شعب این دانشگاه در استان های کشور به ۱۰ منطقه با راه اندازی دبیرخانه این مناطق اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار یوپنا، محمد هادی امین ناجی روز یکشنبه در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه پیام نور مازندران در ساری افزود : تقسیم بندی دانشگاههای پیام نور در ۳۱ استان کشور به ۱۰ منطقه مستند به اساسنامه این دانشگاه و تصمیم شورا عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای آن است.

وی توضیح داد : دانشگاههای پیام نور بر اساس مدل جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ایجاد شدند و اکنون با کاهش تعداد دانشجو ، منطقه بندی می تواند به ارائه و اجرای برنامه های آموزشی به صورت متمرکز و هم افزا بینجامد.

براساس اعلام دانشگاه پیام نور کشور ، تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته به ۴۰۰ هزار نفر کاهش یافت .
معاون دانشگاه پیام نور کشور با تاکید بر این که منطقه ای شدن دانشگاه به معنای سلب اختیار از واحدهای استانی نیست ، گفت : دبیرخانه هر منطقه ، مسئول هماهنگی برای انجام امور است .

وی همچنین به سرانه فرهنگی ۳۵۰ هزار ریالی هر دانشجوی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود : تمامی این سرانه می بایست تنها صرف انجام امور فرهنگی این قشر شود.

ناجی گفت : در وضعیت فعلی کشور و دانشگاه به همدلی و همگرایی نیاز دارد و برای اداره دانشگاه هم افزایی همه اندیشه و گفتارها را داشته باشیم تا مجموعه خدمات شایسته را ارائه کنیم .
در این مراسم حجت الاسلام محمود شیخ اسلامی به عنوان رییس جدید دانشگاه پیام نور مازندران و مسول دبیرخانه منطقه ۲ دانشگاه پیام نور کشور شامل استان های مازندران ، گیلان و گلستان معرفی شد .
۱۸ واحد دانشگاه پیام نور در مازندران وجود دارد .