معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره استانی شدن انتخابات مجلس توضیحاتی داد.

به گزارش یوپنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: این مسئله نیازمند بحث‌های حقوقی بسیار مفصلی است. هر قانونی که بخواهد درباره انتخابات به تصویب برسد؛ باید با قانون اساسی مطابقت داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: باید توجه کرد که استانی شدن انتخابات مجلس چقدر با قانون اساسی سازگاری دارد و آیا قانون اساسی اجازه چنین کاری را می‌دهد یا خیر!

گفتنی است؛ پورمختار عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اخیرا درباره استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: این طرح امروز تبدیل به یک ضرورت شده است و مشکلات این حوزه باعث شده کارآمدی نمایندگان از دست برود. به همین دلیل بایستی زودتر انتخابات مجلس به صورت استانی اصلاح و انجام شود تا مجلس بتواند به قانون گذاری دقیق برسد و بُعد نظارتی را تقویت کند.

رسول خضری عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس نیز درباره استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: استانی شدن انتخابات مجلس سبب می‌شود که نمایندگان به امور کلان بپردازند و وظیفه اصلی خود یعنی تقنین و نظارت را پیگیری کنند ولی متاسفانه ساز و کار برگزاری انتخابات استانی را نداریم.

منبع : باشگاه خبرنگاران