یکی از ماموران پارک، اعلام کرد که به منظور جبران این حادثه، اسب آبی قاتل توسط ماموران حیات وحش پارک کشته شده است.

ماموران حیات وحش کنیا، یک اسب آبی را که یک گردشگر تایوانی را کشته بود از پای درآورند.

به گزارش یوپنا به نقل از تسنیم، یک گردشگر تایوانی، یک روز پس از آنکه در توییتر اعلام کرد، قصد دارد از اسب‌های آبی دیدن کند، در پارک دره جهنم واقع در کنیا توسط یک اسب آبی کشته شد. این گردشگر ۶۶ ساله که برای عکس گرفتن از اسب آبی وارد زیستگاه حیوان واقع در دریاچه نایواشا شده بود، توسط اسب آبی مصدوم شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان سپرد. گردشگر ۶۲ ساله دیگری که او را همراهی می‌کرد اما جان سالم به در برد.

یکی از ماموران پارک، اعلام کرد که به منظور جبران این حادثه، اسب آبی قاتل توسط ماموران حیات وحش پارک کشته شده است.

کشتن این اسب آبی، اعتراضات بسیاری را همراه داشت. معترضان با این توضیح که اسب آبی در زیستگاه خودش قرار داشته و واکنشی طبیعی را نسبت به ورود گردشگر به زیستگاهش بروز داده کشتن حیوان را غیرمنطقی می‌دانند.

از آغاز سال ۲۰۱۸ تا کنون در شهر نایواشا ۶ گردشگر به دنبال ورود به زیستگاه اسب‌های آبی، توسط این حیوانات قدرتمند کشته شده‌اند.

اسب آبی یک جانور پستاندار گیاه‌خوار ساکن آفریقا است. تنها دو گونه اسب آبی وجود دارد که در یک خانواده زیستی مستقل به نام Hippopotamidae قرار می‌گیرند. اسب آبی معمولی که پس از فیل و کرگدن سومین پستانداز بزرگ خشکی‌زی است و اسب آبی کوتوله که جمعیت کمی دارد و تنها در غرب آفریقا زندگی می‌کند. آن‌ها جانورانی نیمه آبزی هستند که در رودخانه‌ها و برکه‌ها زندگی می‌کنند. این جانوران در درازای روز با ماندن در آب رودخانه یا در گل و لای خود را خنک می‌کنند. این جانوران بزرگ ۲٬۶ تا ۳ متر درازا و ۱٬۶۶ متر بلندا دارند. وزن آن‌ها در حدود ۲٬۲ تا ۲٬۸ تن است.
اسب آبی از بدن درشت و بشکه‌مانند، دهان و دندان بزرگ، بدن بی مو و پاهای کنده‌دار و بزرگ و کوتاهش شناسایی می‌شود. اسب‌های آبی می‌توانند با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت در مدت زمان کوتاهی از یک دونده المپیکی پیشی بگیرند. اسب‌های آبی آفریقایی از جانوران خطرناک و تهاجمی به حساب می‌آیند و در صورتی که انسان به ایشان نزدیک شود به انسان حمله می‌کنند و مرگ آورند. تخمین زده می‌شود که ۱۲۵ تا ۱۵۰ هزار اسب آبی در آفریقا زیست کنند و از این میان کشور زامبیا با جای دادن ۴۰ هزار راس از این جانور و تانزانیا با ۲۰ تا ۳۰ هزار دارای بزرگترین جمعیت این حیوان هستند.