ترامپ بودجه سال آینده پنتاگون را امضا کرد
ترامپ بودجه سال آینده پنتاگون را امضا کرد

دونالد ترامپ بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری وزارت دفاع آمریکا در سال مالی ۲۰۱۹ را در یک مراسم نظامی در ایالت نیویورک امضا کرد.

دونالد ترامپ بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری وزارت دفاع آمریکا در سال مالی ۲۰۱۹ را در یک مراسم نظامی در ایالت نیویورک امضا کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از آناتولی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش‌نویس لایحه بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در سال مالی ۲۰۱۹ را در یک مراسم نظامی در پایگاه فورت دروم ایالت نیویورک امضا کرد.

وی در این مراسم همچنین اظهار داشت:

«در ۲۰ گذشته سابقه نداشته که لایحه بودجه پنتاگون به این سرعت امضا شود. این اقدامات برای تقویت بیشتر ارتش آمریکا صورت می گیرد.

ارتش آمریکا هر روز نیرومندتر می شود. با بودجه جدید تسلیحات مختلف نوسازی خواهند شد. با این بودجه برای تسلیحات هسته ای نیز سرمایه گذاری بزرگی انجام می دهیم.

با این بودجه حضور نظامی ایالات متحد آمریکا در اروپا نیز افزایش خواهد یافت. آمریکا از رقیبانی همچون چین و روسیه در زمانی کوتاه پیشی خواهد گرفت.»

– مهلت ۹۰ روزه برای تسلیم جنگنده های F-35 به ترکیه

در متن بودجه مذکور تهیه گزارشی درباره روابط ترکیه- آمریکا ظرف مدت حداکثر ۹۰ روز گنجانده شده است. در این پیش‌نویس توقف موقت تحویل جنگنده ها به ترکیه تا زمان ارائه گزارش مذکور به کنگره آمریکا درخواست شده است.

تهیه طرحی برای حذف ترکیه از برنامه جنگنده های F-35 توسط پنتاگون نیز درخواست شده است. بخش مذکور توسط کمیته کنفرانس کنگره آمریکا که به عنوان کمیته مصالحه شناخته می شود از متن پیش‌نویس حذف شده است.

ترکیه قصد دارد به تدریج ۱۰۰ فروند از این جنگنده ها را تولید آن از سال ۲۰۰۲ به رهبری آمریکا و با مشارکت بین المللی آغاز شده برای خود تامین کند.

-ماتیس مخالف است

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا ۷ جولای در نامه ای به کنگره مخالفت خود با ایجاد مانع در فروش F-35 به ترکیه را اعلام کرد و نوشت: این اقدام می تواند شبکه تامین را با مشکل مواجه کرده و قیمت تمام شده را افزایش دهد.

سنای آمریکا در هفته های گذشته با ۸۷ رای مخالف و ۱۰ رای مخالف، بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری نظامی این کشور برای سال ۲۰۱۹ را تصویب کرد.

در این بودجه ۶۳۹٫۱ میلیارد دلار هزینه اساسی و ۸٫۹ میلیارد دلار هزینه های اجباری و ۶۹ میلیارد دلار برای عملیات احتمالی فرادریایی در نظر گرفته شده است. این بودجه در پارلمان آمریکا نیز با ۳۵۹ رای موافق در مقابل ۵۴ رای مخالف تصویب شد.

در بیانیه مذکور ضمن تاکید بر افزایش ۱۵۶۰۰ نفری پرسنل نظامی و بالابردن ۲٫۶ حقوق نظامیان آمده است: براساس قانون جدید دولت آمریکا مجاز است درخصوص اعمال یا عدم اعمال تحریم به کشورهای متحد٬ که با روسیه همکاری می کنند تصمیم بگیرد.