مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت ذرات معلق تهران بر اثر وزش باد طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مردادماه) خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، حسین شهبازی اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز(۲۳ مرداد) است و در برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی و جنوبی انتظار می‌رود.

وی افزود: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات امروز (۲۳ مرداد ماه) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. این شرایط جوی طی فردا (۲۴ مرداد) کمابیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه با جهت غالب جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: بر این اساس انتظار می‌رود تا فردا (۲۴ مرداد) بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود، همچنین دما تا روز آینده کاهش جزئی خواهد یافت.

شهبازی در پایان گفت: میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۱ و هوا در شرایط سالم است.