مرکز نوآوری امروز همزمان در هفت دانشگاه پیام نور استان های کشور در قالب ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، در این مراسم که با حضور دکتر محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، دانشگاههای پیام نور واحد شهرهای یزد ، کرج ، کرمان ، اصفهان، ادربیل ، تبریز و ساری صاحب مرکز رشد و نوآوری شدند.
رئیس دانشکاه پیام نور کشور هدف از ایجاد مراکز رشد و نوآوری در این دانشگاه را ترغیب دانشجویان و استادان به انجام فعالیت های کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و توانمندسازی آنان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت عنوان کرد.
زمانی با بیان اینکه با راه اندازی این هفت مرکز ، شمار دانشگاه پیام نور دارای مراکز رشد و نوآوری به ۱۰ واحد رسیده که در مراکز استان ها فعال است ، گفت: باید با وفاق و همدلی جایگاه دانشگاه را ارتقا دهیم.
وی افزود : دانشگاه پیام نور با ظرفیت گسترده دانشجویی و اعضای هیات علمی مجرب و دیگر نیروهای انسانی کارآمد بستر توسعه جامعه را فراهم می کند.
زمانی گفت: دانشگاه پیام نور در سال های گذشته مقوله آموزشی را بیشتر مورد توجه قرار می داد ، اما با مطرح شدن نسل سوم فعالیت دانشگاهها، این دانشگاه هم تلاش کرده است تا دانشگاه را از نسل دوم به نسل سوم ارتقا بدهد.
وی توضیح داد: در نسل سوم دانشگاهها ، مباحث پژوهشی ، فناوری ، ارتباط با صنعت با هدف تبدیل علم به ثروت مورد توجه جدی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و همسو با این رویکرد دانشگاه پیام نور نیز فعالیت های دانش بنیان را ایجاد کرده است.
زمانی گفت : همه مراکز علمی و دانشگاهی باید فعالیت هایی را انجام بدهند تا جامعه از منافع علمی دانشگاهها بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: دانشگاهها باید در حل معضلات منطقه کارآفرینی و گره گشایی کنند و علم را در منطقه خود بر اساس ظرفیت ها به مرحله عملیاتی کارآفرینی و روتق اقتصادی برسانند، در غیر این صورت هزینه ها را هدر داده ایم و در واقع خسارت به جیب مردم جامعه زده ایم.
زمانی اظهار داشت: نقش آفرینی دانشگاه پیام نور در سرمایه گذاری منطقه خود باید گسترده تر شود ، چرا که معتقدیم که دانشگاه ها یکی از حلقه های سرمایه گذاری در هر منطقه است.
رییس دانشگاه پیام نور بر تداوم نقش آموزشی این دانشگاه نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۰۰ هزار داشنجو ، چهار هزار عضو هیات علمی و ۱۰ هزار کارمند است.
وی جهت دهی علمی دانشگاهها به سمت بین المللی شدن را ضروری دانست و افزود: دیپلماسی علمی را در عرصه بین المللی با هدف مبادله استادان ، جذب دانشجو و انجام طرح های پژوهشی مشارکتی باید گسترش دهیم.
زمانی وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مناسب و سرآمد دانست و گفت: دانشگاههای کشور می توانند در برخی از کشورهای منطقه فارسی زبان نظیر افغانستان دانشجو جذب کند.
وی تقویت زبان بین المللی را برای رسیدن به این هدف مهم دانست و افزود: دانشگاه پیام نور با چهار هزار عضو هیات علمی توانمندی دیپلماسی علمی کشور را مورد حمایت جدی قرار می دهد.
زمانی گفت : امروز بستر الکترونیکی دانشگاه پیام نور برای اینکه هر ایرانی در هر کجای از این کره زمین در کشورهای محتلف که زندگی می کند ، فراهم است و این دانشگاه در حال حاضر در ۵۰ کشور دنیا نمایندگی دارد.