مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم گفت: طرح سرباز مهارت با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت افزایی اجرا خواهد شد.

به گزارش یوپنا، محمدسعید سیف صبح امروز در نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها در وزارت علوم گفت: طبق توافقی که میان وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت افزایی منعقد شده است برنامه داریم طرح سرباز مهارت را اجرایی کنیم.

وی افزود: پیش بینی شده در این طرح حدود ۷۰۰ نفر از فارغ التحصیلان حضور یابند.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این طرح حدود ۳۰۰ فارغ التحصیل به صورت سرباز آزمایشگاه، ۳۰۰ فارغ التحصیل به صورت سرباز پژوهش و ۱۰۰ فارغ التحصیل به صورت سرباز مربی فعالیت خواهند کرد.

سیف اظهار داشت: این طرح در حال بررسی است و امیدواریم به زودی نهایی شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد نظام جامع صلاحیت حرفه ای در کشور گفت: در حال حاضر موضوع صلاحیت حرفه ای در کشور وجود ندارد و در این زمینه فعالیت های پراکنده ای انجام می شود.

سیف افزود: در پژوهشکده مطالعات فناوری موضوع ایجاد نظام صلاحیت حرفه ای آغاز شده و امیدواریم به زودی در این زمینه به نتیجه دست یابیم.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی دوره های کارآموزی در دانشگاه ها نیز گفت: طی سال های اخیر از این فرصت به خوبی استفاده نشده اما ساماندهی این موضوع از ضروریات است و آغاز شده است.

مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم عنوان کرد: ۳۷ درصد افرادی که در مراکز فنی و حرفه ای دوره دیده اند فارغ التحصیل دانشگاهی بوده اند که این امر نشان می دهد دانشجویان به موضوع آموزش های مهارتی توجه می کنند.