مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور به زودی در استان گلستان افتتاح می شود.

دکتر علیزاده گفت: مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور به زودی در استان گلستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در جمع مدیران ستادی و رؤسای مراکز و واحدهای استان گلستان افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور در جهت تحقق دیپلماسی علمی و ماموریت های محوله از سوی شورای انقلاب فرهنگی اهتمام می ورزد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور در بخش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی افزود: برنامه های متنوعی برای دستیابی به بهره وری حداکثری ، استفاده از ظرفیت منابع ایجاد شده و همچنین ایجاد مدیریت مشترک در مراکز و واحدهای کوچک در دست تدوین و اجراست.

دکتر علیزاده به طرح منطقه ای دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازماندهی دانشگاه پیام نور استان ها در قالب جدید منطقه ای انجام می شود و از سرمایه های ایجاد شده از گذشته در این دانشگاه به نحو مطلوبی استفاده خواهد شد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با اشاره به را ه اندازی کمیته رفع موانع درآمد های غیر شهریه ای در دانشگاه پیام نور افزود: با ایجاد منابع مالی جدید و پایدار در قالب طرح های درآمد زای بلند مدت، چالش ها را مدیریت و پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود:صرفه جویی، افزایش درآمدهای غیرشهریه و ایجاد منابع پایدار، شرط تداوم فعالیت دانشگاه است که باید در دستور کار همه بخش های دانشگاه درسراسر کشور قرار گیرد.

دکتر علیزاده افزود: دانشگاه پیام نور در جهت حمایت از دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت اقدام به ارائه تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۴/۲ درصد در سال نموده است و دانشجویان جهت دریافت این تسهیلات به میزان کل شهریه دوره تحصیلی خود از اول مهرماه سال جاری می توانند به بانک های عامل مراجعه کنند.

دکتر علیزاده دیگر طرح های در دست اقدام دانشگاه را؛ راه اندازی شرکت های دانش بنیان، صندوق مالی و اعتباری، تقویت چاپ و انتشارات، را ه اندازی شرکت های گردشگری، راه اندازی بنیاد خیرین، مراکز آموزش های آزاد، جذب منابع دولت و منابع توازن منطقه ای اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سطح برخورداری استان های شمالی کشور از امکانات مطلوب دانشگاهی از سطح میانگین کشوری پایین تر است، گفت: با تخصیص اعتبار ویژه به پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند به زودی شاهد افتتاح چند پروژه آموزشی در این استان خواهیم بود.