یک روزنامه ژاپنی نوشت اروپا قاطعانه مخالف راهبرد ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا در برابر ایران است.

یک روزنامه ژاپنی نوشت اروپا قاطعانه مخالف راهبرد ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا در برابر ایران است.

به گزارش یوپنا، ژاپن تودی امروز یکشنبه در مطلبی تحلیلی تصریح کرد: ترامپ می کوشد با تحریم ایران و بی اعتنایی به برجام، موضوعی را حل کند که پیشتر قدرت های بزرگ سند حل آن را امضا کرده و در سال ۲۰۱۵ برای این مساله به توافق رسیده اند.
رسانه ژاپنی خاطر نشان می کند نگرانی اروپا این است که ترامپ به دنبال اقداماتی علیه ایران است که می تواند باعث بی ثباتی منطقه شود.
تارنمای این روزنامه ادامه می دهد که از دیدگاه کشورهای اروپایی، زیر پا گذاشتن برجام و تحریم ایران باعث می شود تا امنیت این قاره نیز به خطر بیفتد در صورتی که در سال ۲۰۱۵ میلادی با حل مساله، این موضوع خاتمه یافته بود.
ژاپن تودی نوشت: اروپایی ها اکنون این سوال را مطرح می کنند که بعد از اعمال تحریم ها، آمریکا چه اقدامی صورت خواهد داد و از دیدگاه آنها لحن دولت آمریکا می تواند باعث بی ثباتی های بیشتر نیز شود.
این رسانه از قول شماری از دیپلمات های اروپایی و بدون ذکر نام آنها به دلیل حساسیت مساله، آورده است: ما اروپایی ها به برجام پایبند می مانیم و تعهداتمان را عملی می کنیم و کار ما نیز در این راستا دشوار است.
آنها به ژاپن تودی گفته اند که اروپا کماکان توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ را اجرا می کند اما مساله این است که مشخص نیست ایران تا چه زمانی به این توافق پایبند خواهد بود./ایرنا