نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پخش ورزش بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات بین المللی از رسانه ملی، الگوی بسیار مناسبی برای جامعه خواهد بود و به توسعه ورزش همگانی به خصوص در بانوان کمک زیادی خواهد کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پخش ورزش بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات بین المللی از رسانه ملی، الگوی بسیار مناسبی برای جامعه خواهد بود و به توسعه ورزش همگانی به خصوص در بانوان کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، پروانه سلحشوری در خصوص پخش نشدن مسابقات بانوان در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا از صدا و سیما اظهار داشت: اصلا دلیل چنین تصمیمی را نمی دانم و طبق گفته مسئولان ورزش قرار بود عملکرد بانوان ایرانی در بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به صورت زنده از تلویزیون پخش شود و این قول به مردم و ورزشکاران داده شده بود.
وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که جامعه ای سالم و ورزشکار داشته باشیم یکی از بهترین راه ها برای توسعه ورزش همگانی به خصوص در دختران پخش زنده مسابقات ورزشی بانوان افتخار آفرین کشورمان در میادین بین المللی است.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلیل پخش نکردن این رقابت ها را نمی دانم اما باید سیاست های صدا و سیما را مورد بررسی قرار دهیم تا دلیل این اتفاق روشن شود. در این رابطه بارها در مجلس به مسئولان رسانه ملی تذکر دادیم اما این تذکر کاملا بی تاثیر است و آنها خود را ملزم به پاسخگویی نمی بینند.
وی تاکید کرد: از ۲ عضو ناظر مجلس بر عملکرد صدا و سیما می خواهم در این خصوص فعال تر از گذشته عمل کنند تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.
سلحشوری خاطرنشان کرد: زنان ما با حداقل ها در میادین ورزشی افتخار آفرینی می کنند و این نکته بسیار مهمی است. ورزشکاران خانم ما ثابت کردند حجاب محدودیتی برای موفقیت آنها در ورزش نبوده و باید بدانیم پخش زنده رقابت های آنها از رسانه ملی باعث می شود الگوی زیبایی را به همگان نشان دهیم.
وی در خصوص اینکه آیا کمیته فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای پخش زنده مسابقات ورزش بانوان با مسئولان صدا وسیما جلسه خواهند داشت، اظهار داشت: این راهکار بسیار خوبی است که قطعا در دستور کار قرار خواهد گرفت.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید در ایران به نخبگان بها داده شود اما متاسفم که این اتفاق رخ نمی دهد. از اینکه قدر افتخارات کشور خود را نمی دانیم بسیار نگرانم و امیدوارم به خاطر ضعف در عملکرد، راه های مهاجرت این افتخارات باز نشود.
وی در پایان در رابطه با اشتباه رخ داده در مسابقه زهرا نعمتی بانوی تیر و کمان ایران و حذف او از بازی های آسیایی ۲۰۱۸ افزود: این اشتباه به هیچ وجه قابل باور نبود و اگر این مساله رخ نمی داد قطعا شاهد یک مدال خوشرنگ دیگر هم بودیم.
سلشحوری تاکید کرد: امروز کاروان ایران در بازی های آسیایی در جایگاه خوبی قرار دارد و این افتخار با تلاش بانوان کشورمان در کنار مردان ایجاد شده و مطمئن باشید اگر به ورزش بانوان بهای بیشتری دهیم می توانیم وضعیت خود را بهبود بخشیم.
سخنان نماینده مجلس در حالی صورت می گیرد که «فریبا محمدیان» معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان پیشتر در سخنانی از پخش تمامی مسابقات زنان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا از سیمای جمهوری ‏اسلامی ایران خبر داده بود.
وی افزود: این حق طبیعی نیمی از جامعه است که بیننده موفقیت های فرزندان و هموطنان خود از ‏مسیر رسانه ملی باشند.‏
محمدیان گفت: مسئولان صدا و سیما اعلام کرده اند امتیاز ‏پخش تمامی رقابت ها را خریداری کرده اند و مشکلی برای پخش مسابقات ۱۰۷ بانوی شرکت کننده ایران وجود ندارد.‏ ‏
نمایندگان ورزش ایران در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا تا این لحظه ۳۱ مدال ( ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و ۸ برنز) کسب کرده اند که با این تعداد مدال کشورمان در مکان چهارم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار دارد.