دانشجویان متقاضی دریافت ارز از فردا چهارم شهریور ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به سامانه سازمان امور دانشجویان ثبت کنند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پرداخت شش ماهه اول ارز دانشجویی با موافقت بانک مرکزی تا آخر شهریور ماه جاری به اتمام می‌رسد و ثبت نام شش ماهه دوم دریافت ارز دانشجویی نیز از امروز طریق سازمان امور دانشجویان آغاز شد. دانشجویانی که برای اولین بار برای تحصیل به خارج از کشور اعزام شوند در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند، اما براساس تصمیمات اعمال شده ارز دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود دوره‌های کارشناسی پرداخت نخواهد شد.

وی تاکید کرد: براساس توصیه‌های صورت گرفته، دانشجویان جدید دوره کارشناسی، باید دانشگاه‌های داخل را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند و تنها دانشجویانی که تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل شده‌اند، می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند.

معاون وزیر علوم همچنین ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ارز دانشجویی هر شش ماه یک بار به مبلغ ۶۰۰۰ دلار به دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور پرداخت می‌شود و دانشجویانی که به تدریج برای دریافت ارز ثبت نام کرده‌اند، به تدریج برای دریافت ارز مورد نظر به بانک عامل معرفی می‌شوند.

دکتر صدیقی با تاکید بر اینکه دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور می‌توانند برای تحصیل به دانشگاه‌های داخل مراجعه کنند، گفت: به تدریج درخواست‌هایی برای بازگشت و تحصیل در داخل کشور از سوی دانشجویان ارائه می‌شود و این روند در تابستان امسال بیشتر نیز شده است و ما آمادگی را داریم که در همه مقاطع دانشجویان را در داخل کشور پذیرش کنیم . این وضعیت در مقطع کارشناسی بسیار آسان‌تر وجود دارد، اگرچه در مقاطع ارشد و دکتری نیز این امکان مهیا می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه دانشجویان واجد شرایط متقاضی ارز دانشجویی چنانچه تاکنون موفق به تکمیل فرم های درخواست ارز برای بازه زمانی اول فروردین تا ۳۱ شهریور ماه در سامانه مشارکت دانشجو (نشا) نشده اند، صرفا از امروز چهارم تا نهم شهریور ماه می توانند فرم‌های لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیل و در سامانه نشا به آدرس http://nesha.saorg.ir بارگذاری نمایند.