نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروز جامعه، موانع پیش روی ازدواج جوانان است، گفت: واقفان رسیدگی به این معضل را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروز جامعه، موانع پیش روی ازدواج جوانان است، گفت: واقفان رسیدگی به این معضل را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بیش از ۱۵ هزار وقف در کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیشترین مراکز تفریحی، درمانی و حتی تعداد قابل توجهی از مدارس تبریز وقفی هستند که این موضوع نشان میدهد مردم توجه ویژه‌ای به این مسئله دارند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، نقش واقفان و خیرین را در کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم مهم دانست و افزود: افزایش شناخت و آگاهی مردم طی ده سال اخیر نسبت به وقف و موقوفات باعث شده که آنها به طور داوطلبانه و در حرکتی خودجوش برای کاهش معضلات اقتصادی و اجتماعی همنوعانشان تلاش کنند. در حقیقت هرچه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه کار شود فواید آن میتواند ما را از بسیاری از مشکلات جاری کشور دور کند.
نماینده مردم شهرستان‌های آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها و به ویژه سازمان صداوسیما نقش مهمی در برجسته سازی اقدامات خیرین در قالب وقف دارند، تصریح کرد: مقایسه آمار‌های ثبت وقف در سال‌های اخیر نشانگر این است که اگر در راستای وقف کار تبلیغاتی و ترویجی خوبی انجام گیرد، مردم استقبال می‌کنند.
این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با توجه به معضلات اجتماعی کشور، تاخیر در امر ازدواج جوانان را یکی از چالش های مهم پیش روی جامعه عنوان کرد و گفت: امروز از بزرگترین دغدغه های خانواده های ایرانی مشکلات اقتصادی و موانع پیش روی ازدواج فرزندانشان است؛ لذا خیرین و واقفان که توجه ویژه ای به کاهش مشکلات مردم دارند تسهیل در امر ازدواج جوانان را در اولویت های کاری خود قرار دهند.
سعیدی خاطرنشان کرد: وقف فقط مختص به ساخت مسجد و مدرسه نیست؛ لذا باور برخی از مردم نسبت به موضوع وقف صحیح نیست؛ امروز در جامعه وقف های نوین راهگشای مشکلات بزرگ بسیاری از مردم نیازمند شده است که به عنوان مثال کمک های مالی اختصاص یافته به بیمارانِ خاص نمونه ای از این مسئله است.