سامانه‌های دفاع هوایی سوریه در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند
سامانه‌های دفاع هوایی سوریه در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند

منابع نظامی سوری اعلام کردند، نیروهای دفاع هوایی سوریه در پی افزایش تهدیدات غرب مبنی بر حمله موشکی به این کشور در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

منابع نظامی سوری اعلام کردند، نیروهای دفاع هوایی سوریه در پی افزایش تهدیدات غرب مبنی بر حمله موشکی به این کشور در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

به یوپنا به نقل از ایسنا، منابع نظامی سوری به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفتند، آخرین دستورات به این گردان‌ها مربوط به برخورد فوری سامانه‌های پدافند هوایی سوریه با هر هدف متخاصم مستقیم بدون منتظر ماندن برای گرفتن هرگونه دستور است.

به گفته این منابع، سامانه‌های موشکی و پدافندی در تمامی واحدهای دفاع هوایی در راس آن سامانه‌های موشکی “اس ۷۵”، “بیتشورا”، “پانتسیر” و “بوک” برای برخورد با هر حمله‌ای در هر لحظه آماده هستند.

سایت المصدر نیوز که اوضاع خاورمیانه به خصوص مناطق داغ منطقه را رصد می‌کند، به نقل از یک منبع نظامی در فرودگاه المزه در نزدیکی دمشق گزارش داد، نیروهای مستقر در این فرودگاه دستور آماده باش برای حمله احتمالی به دمشق را دریافت کرده‌اند.

این سایت آماده باش نیروهای سوری را با تهدید سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس در زمینه حمله به سوریه مرتبط دانست.

دمشق نگران احتمال حمله موشکی آمریکا در اطراف صحرای جنوبی به خصوص همزمان با نزدیک شدن و پیشروی میدانی یگان‌های ارتش سوریه به سمت پایگاه التنف است که نیروهای حامی آمریکا در آنجا مستقر هستند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جدیدترین اظهارات خود روز گذشته از آمادگی پاریس برای انجام حملاتی جدید در سوریه در صورت “استفاده نیروهای نظامی دمشق از سلاح‌های شیمیایی” سخن به میان آورد.

طی روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرد، افراد مسلح در استان ادلب که ۷۰ درصد آن در دست گروه‌های شورشی غیرقانونی است با عناصر سازمان “کلاه سفیدها” و سازمان اطلاعات انگلیس برای یک اقدام تحریک‌آمیز شیمیایی با هدف متهم کردن دمشق به انجام حمله با مواد سمی دست به کار شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این حادثه بهانه دست آمریکا، انگلیس و فرانسه خواهد داد تا به سوریه حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه مطرح کرد این عملیات احتمالا برای سرپوش گذاشتن بر حمله گسترده شورشیان به مواضع ارتش سوریه در دو استان همسایه ادلب یعنی حلب و حماة است.

وزارت دفاع روسیه در این راستا گفته است، آمریکا اخیرا گروهی از نیروهای ضربتی خود را در آب‌های دریای مدیترانه برای انجام حلمه موشکی به سوریه تقویت کرده است.