کسب مدال در رشته های گروهی بسیار سخت است که در این موضوع نسبت به ادوار گذشته بازی های آسیایی رشد قابل توجهی داشته ایم.

اعزام ۳۸۰ ورزشکار در ۳۵ رشته ورزشی وکسب ۶۲مدال در۲۲ رشته ورزشی در رویداد بزرگی همچون بازی های آسیایی موفقیت بزرگی برای ورزش ایران است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دکتر عبدالمهدی نصیرزاده  ضمن قدردانی از ورزشکاران ،کادر فنی و فدراسیون های ورزشی درگیر در این رویداد بزرگ ورزشی عملکرد کاروان ورزشی ایران را در هجده همین دوره بازی های آسیایی جاکارتا قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: در این دور از مسابقات کاروان اعزامی ایران بعد از ۱۴ دوره حضور در رقابت به غیر از هفتمین دوره که ایران میزبان بود و با کاروانی ۴۰۰ نفره در رقابت ها شرکت کرده بود بزرگترین کاروان ورزشی اعزامی ایران به مسابقات بازی های آسیایی بود که تنها مدیران ورزشی واقفند که اعزام کاروان ورزشی حدود ۷۰۰ نفره به بازی های آسیای چه مشکلات و سختی های دارد که بایستی از این حیث قدردان ؛ دولت تدبیر وامید بود که امکان حضور و مشارکت طیف گسترده و متنوعی از نخبگان ورزشی کشورمان را در رویداد بزرگی همچون بازی های آسیایی که حضور دراین رویداد خود افتخار بزرگی است را فراهم آورده است باشیم.

عضو هیات علمی گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور دربخشی دیگر از سخنان خود موفقیت ایران در رشته های تیمی همچون کبدی ؛بسکتبال ۵ نفره ،بسکتبال ۳نفره ؛واترپلو ؛والیبال وقایقرانی را بسیار مثبت ارزیابی کرد اظهار داشت: کسب مدال در رشته های گروهی بسیار سخت است که در این موضوع نسبت به ادوار گذشته بازی های آسیایی رشد قابل توجهی داشته ایم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور ادامه داد: حضور بانوان در این رویداد بزرگ ورزشی هویت جدیدی به ورزش بانوان داد. و البته بانوان ما هم نشان داند که در صورت توجه بیشتر می توانند حتی گوی سبقت کسب مدال در رویدادهای بزرگ ورزشی را از آقایان هم بربایند.

وی عملکرد بانوان کشورمان را در این رقابت ها فراتر از انتظار توصیف کرد بیان داشت: طلای کبدی بانوان بسیار برای ورزش ما لذت بخش بود البته بانوان ما می توانستند درشته های وشو و قایقرانی و کاراته برای کاروان ورزشی کشورمان مدال های طلای دیگری به ارمغان بیاورند که ناداوری و اندکی کم شانسی مانع این مهم شد.

عضو هیات ریسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ادامه داد: ما در پی چهارده دوره ای که تاکنون در بازی های آسیایی شرکت کرده ایم به غیراز سال ۱۹۷۴ هفتمین دوره بازی ها که میزبان رقابت ها بودیم وخوب شرایط میزبانی متفاوت است و توانسته بودیم ۸۱ مدال کسب کنیم تاکنون هیچ دوره ای نتوانسته بودیم بیش از ۵۹ مدال که در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گونگژو چین حاصل شده بود کسب نکردیم که کسب ۶۲ مدال در این مسابقات رکوردی بسیار ارزشمندی برای کشورمان خواهد بو.

عضو مجمع مربیان جهانی کشتی گفت: جایگاه واقعی ایران در این مسابقات حداقل عنوان پنجمی بود که شورای المپیک آسیا هدیه ای متضاد با منشور المپیک به کشور میزبان داد.

نصیرزاده در پایان افزود: برای کسب جایگاه بهتر در رویدادی های همچون بازی های المپیک ؛و بازی های آسیایی بایستی سرمایه گذاری بیشتری برروی رشته های پر مدال و پایه همچون تیراندازی ،دوومیدانی ؛شنا داشته باشیم و سهم بانوان نخبه ورزشکار کشورمان پررنگتر از آنچه در کاروان جاکارتا بود باشد.