حرکت دانشگاه ها باید در راستای رفع نیازها و حل مشکلات جامعه باشد
حرکت دانشگاه ها باید در راستای رفع نیازها و حل مشکلات جامعه باشد

در ادامه برنامه های سفر وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به کاشان، دکتر منصورغلامی با حضور در نشست شورای دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید به سمت و سوی رفع نیازها و مشکلات جامعه گام بردارند.

به گزارش یوپنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در جمع مدیران، اعضای شورای دانشگاه کاشان و خیرین آموزش عالی، همفکری آحاد دانشگاهیان را برای حل مشکلات جامعه لازم دانست و اظهار داشت: وزارت علوم از طرح ها و پیشنهادات استادان در ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات جامعه استقبال و حمایت می کند.
وزیر علوم از تلاش و اقدامات مناسب دانشگاه کاشان در ارائه طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی تقدیر کرد و افزود: امروز در این دانشگاه شاهد افتتاح و بهره برداری چندین طرح صنعتی نظیر موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، دستگاه تصفیه پسماند گلاب، پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی بودیم که این طرح ها می تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کند.
دکتر غلامی مشارکت خیرین دانشگاه کاشان در طرح های پژوهشی را قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش وزارت علوم سوق دادن خیرین به سمت جامعه همفکر است.
وی با بیان اینکه دانشجویان امانت هایی هستند که باید به خوبی با آنها رفتار کرد، افزود: خوشبختانه امروز نیروهای متخصص زیادی در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد که باید در حوزه فناوری و تبدیل دانش به روش های کاربردی و انتقال آن به بخش های صنعت و سایر بخش های کشور وارد شویم.
وزیر علوم، ایجاد مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را لازم دانست و اظهار داشت: دانشگاه ها موظف هستند که با ایجاد این مراکز، دانشجویان را به سمت نوآوری، فناوری و خلق ایده های جدید و کارآفرینی سوق دهند.
دکتر غلامی همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ها با نهادهای علمی جهان را لازمه رشد و بالندگی دانست و تاکید کرد: در این راستا باید همه دانشگاه ها و اعضای هیات علمی فعال شوند و ظرفیت ها و توانمندی های علمی خود را به دنیا معرفی کنند.
وی همچنین آینده پژوهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای موفقیت بایستی برای آینده خود برنامه ریزی کنیم و بستر مناسبی را برای دانشجویان در دانشگاه ها فراهم کنیم.
وزیر علوم به منظور افتتاح و بهره برداری چند طرح صنعتی، پژوهشی و آموزشی به دانشگاه کاشان سفر کرده بود.