یک کارشناس اقتصاد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای پنج شاخه مختلف هستند که در کدام در حوزه‌های مربوط به خود در اشتغال‌سازی کمک کرده و ارزآور‌ترین آن‌ها شرکت‌های ‌دانش‌بنیان تولیدی و صنعتی هستند.

کمال اطهاری در خصوص شاخه‌های مختلف در کالا‌های تولیدی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای پنج شاخه مختلف هستند که در هر کدام در حوزه‌های مربوط به خود در اشتغال‌سازی کمک کرده و ارزآور‌ترین آن‌ها شرکت‌های دانش بنیان تولیدی و صنعتی هستند.

به گزارش یوپنا، وی در ادامه افزود: متاسفانه در گذشته کشور ما تاثیر مثبت شرکت‌های دانش بنیان را در اقتصاد درک نمی‌کرد، ولی هم اکنون دولت به دلیل ارتباطات بین‌المللی با سایر کشور‌های پرچم دار در اقتصاد، به افزایش فعالیت اینگونه شرکت‌ها توجه می‌کند.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: کشور‌هایی که دارای ثبات و رشد چشم گیری هستند که کالا‌های در دست تولید خود را تحت عنوان دانش بر، تولید می‌کنند به عنوان مثال در حدود سال‌های دهه ۳۰ شاهد آن بودیم که دولت کره جنوبی افراد کارآموزی را به کشور ما فرستاد تا از صنعت‌های داخل کشور تجربه کسب کنند و دانش ایرانی یکی از بهترین‌ها در جهان است.

اطهاری در رابطه با الزامات مورد نیاز جهت پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: باید بودجه و تسهیلات قابل توجهی از سوی دولت در نظر گرفته شود تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور بیشتر و همچنین از سوی رسانه‌ها فرهنگ‌سازی‌های لازم در این باره صورت گیرد.

 

منبع: میزان