معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور گفت: مفهوم صندلی خالی در این دانشگاه معنی ندارد، زیرا این مفهوم برای جاهایی است که برنامه آنها برای حضور دانشجو باشد در حالی که تحصیل در پیام نور شکل غیرحضوری دارد.

 دکتر مرتضی محسنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجانی با بیان اینکه پیام نور به عنوان دانشگاهی مردمی، موفقیت های مختلفی طی سه دهه فعالیت خود داشته است، افزود: ارائه آموزش عالی به قشرهای مختلف مردم با شعار “آموزش برای همه، همه جا، همه وقت” فلسفه وجودی این دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا وی با بیان اینکه ارائه منابع، محتوا و آزمون یکسان در همه واحدها، آموزش استاندارد را در دانشگاه پیام نور موجب شده است، اظهار داشت: دانش آموختگان این دانشگاه ثابت کرده اند که این روش آموزش موفقیت آمیز است و این امر خود را در درخشش دانشجویان دانشگاه در آزمون مقاطع بالاتر به خوبی نشان می دهد.

محسنی به اصلاح ساختار و فرآیندها در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: این اصلاحات به این منظور است تا روز به روز خدمات بهتری به دانشجویان ارائه شود.

وی با بیان اینکه کاهش تعداد دانشجویان مساله خاص یک دانشگاه نیست بلکه مساله عمومی آموزش عالی کشور است، اظهار داشت: این پدیده تابع متغیرهای مختلفی از قبیل تغییرات جمعیتی، تغییرات اقتصادی و تغییرات نگرش جوانان نسبت به تحصیل در جامعه است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور گفت: از حدود جمعیت چهار میلیونی دانشجو در کشور ، ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دکتر محسنی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور برای کارآفرینی برنامه دارد، گفت: البته ایجاد اشتغال هدف دانشگاه و به طور کلی آموزش عالی نیست، بلکه دانشگاه باید بتواند دانشجویانی را تربیت کند تا آنان آمادگی و توانایی اشتغال پذیری را داشته باشند.

وی در خصوص اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور، خاطر نشان کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعتبار همه مدارک دانشگاههای تحت پوشش این وزارتخانه یکسان است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این دانشگاه هم اکنون چهار هزار عضو هیأت علمی دارد، افزود: دانشگاه پیام نور از حیث تناسب اعضای هیات علمی با تعداد دانشجویان اختلاف زیادی با دیگر دانشگاهها ندارد.

وی گفت: برای سال تحصیلی جدید شهریه دانشگاه پیام نور ۱۰ درصد افزایش دارد.