«حسام زکی» دستیار دبیر کل اتحادیه عرب خبر استعفای «احمد ابوالغیط» دبیر کل این سازمان را تحت فشارهای مالی و بی توجهی کشورهای عربی به آن تکذیب کرد.

به نوشته روزنامه مصر ی الیوم السابع، وی در واکنش به وجود اخباری درباره استعفای دبیر کل این سازمان آن را تکذیب و شایعه اعلام کرد.
زکی افزود: کشورهای عضو اتحادیه عرب باید در ماههای اول سال جاری میلادی کمک های مالی خود را به این سازمان ارایه می کردند تا این اتحادیه ثبات و توان مالی داشته و طرح های خود را اجرایی و برای سال جاری برنامه ریزی کند.
وی تاکید کرد که که اتحادیه عرب با بحران مالی شدید روبرو شده و وضعیت دشواری داشته و کشورهای عضو باید به وضعیت این سازمان رسیدگی و به مسئولیت خود در حمایت مالی از آن عمل کنند.
دبیرکل اتحادیه عرب پیش از این نسبت به بحران مالی این اتحادیه و توقف فعالیت‌های آن در خارج هشدار داده بود.
وی گفته بود که اتحادیه عرب ممکن است نتواند در فعالیت‌های بین‌المللی مشارکت داشته باشد. همگان از اتحادیه عرب سود می‌برند ولی برخی نمی‌خواهند به مسئولیت‌های‌شان در قبال آن عمل کنند.
اتحادیهٔ عرب با نام کامل اتحادیه کشورهای عربی یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای شامل کشورهای عمدتاً عربیِ جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا است (۲۲ کشور عربی زبان شامل ۱۰ کشور آفریقایی و ۱۲ کشور آسیایی). این اتحادیه در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو مؤسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و اردن بنیان نهاده‌شد و یمن نیز چند روز بعد در ۵ مه ۱۹۴۵ به آن پیوست. این اتحادیه ۲۲ عضو اصلی و ۴ عضو ناظر دارد.
عضویت سوریه از نوامبر ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآمده است./ایرنا